Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Beste,
Vorig jaar ben ik benaderd door Hotel Group, die mij een 2-jarig abonnement wilden laten afsluiten. Heb aangegeven nooit op vakantie te gaan, maar ben na lang aandringen toch accoord gegaan met het opsturen van een infopakket. Dit pakket moest ik binnen 7 dagen retoursturen wanneer ik er geen gebruik van wilde maken. Heb het woensdag ontvangen en heb het maandag retourgestuurd (niet aangetekend). Heb er verder niks meer van gehoord en dacht dat het hiermee af was gedaan. Na een jaar ben ik wederom gebeld of ze het bedrag van het 2e jaar via een automatische incasso kon worden afgeschreven of dat ik een factuur wilde. In eerste instantie had ik niet eens door waar het over ging en na een toelichting bleek het te gaan om het abonnement. Hierop heb ik gebeld met Hotel Group en de medewerkster vertelde mij lachend dat ik 1 dagje te laat was en dat ik dus aan het abonnement vast zit. En dat terwijl ik het op tijd, volgens de voorwaarden, heb geretourneerd. Zou op 19 juli een factuur van Hotel Group hebben moeten ontvangen, dit is niet het geval. Enkele weken later (9 augustus) viel er een herinnering van MKBusiness in de brievenbus, met de mededeling dat ik nog niet heb betaald. Moest de rekening binnen 3 dagen na dagtekening (6 augustus) betaald hebben. Dat heb ik niet gedaan. Daarna heb ik een brief gekregen van MKBusiness incasso, wederom met de mededeling dat ik moet betalen. Inmiddels word ik gemiddeld 1-2x per dag gebeld door het incassobureau.
Bij Hotel Group krijg ik alleen maar te horen dat ik te laat was met retourneren, bij MKBusiness weten ze niet meer te vertellen dan dat ik moet betalen.
Hoe moet ik hiermee omgaan? Ben ik verplicht te betalen?
Vorig jaar ben ik benaderd door Hotel Group, die mij een 2-jarig abonnement wilden laten afsluiten. Heb aangegeven nooit op vakantie te gaan, maar ben na lang aandringen toch accoord gegaan met het opsturen van een infopakket. Dit pakket moest ik binnen 7 dagen retoursturen wanneer ik er geen gebruik van wilde maken. Heb het woensdag ontvangen en heb het maandag retourgestuurd (niet aangetekend). Heb er verder niks meer van gehoord en dacht dat het hiermee af was gedaan. Na een jaar ben ik wederom gebeld of ze het bedrag van het 2e jaar via een automatische incasso kon worden afgeschreven of dat ik een factuur wilde. In eerste instantie had ik niet eens door waar het over ging en na een toelichting bleek het te gaan om het abonnement. Hierop heb ik gebeld met Hotel Group en de medewerkster vertelde mij lachend dat ik 1 dagje te laat was en dat ik dus aan het abonnement vast zit. En dat terwijl ik het op tijd, volgens de voorwaarden, heb geretourneerd. Zou op 19 juli een factuur van Hotel Group hebben moeten ontvangen, dit is niet het geval. Enkele weken later (9 augustus) viel er een herinnering van MKBusiness in de brievenbus, met de mededeling dat ik nog niet heb betaald. Moest de rekening binnen 3 dagen na dagtekening (6 augustus) betaald hebben. Dat heb ik niet gedaan. Daarna heb ik een brief gekregen van MKBusiness incasso, wederom met de mededeling dat ik moet betalen. Inmiddels word ik gemiddeld 1-2x per dag gebeld door het incassobureau.
Bij Hotel Group krijg ik alleen maar te horen dat ik te laat was met retourneren, bij MKBusiness weten ze niet meer te vertellen dan dat ik moet betalen.
Hoe moet ik hiermee omgaan? Ben ik verplicht te betalen?
Geachte vraagsteller,
Ik adviseer u over deze praktijken een kijkje te nemen op onder meer http://www.klacht.nl/mkbusiness/# en http://kassa.vara.nl/tips/tips-detail/tipdetail/hotel-group/. Vervolgens kunt u voor verdere hulp hierbij het beste contact opnemen met consuwijzer.nl
Met vriendelijke groet,