Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste,

Sinds enige maanden was de postbezorging bij ons een groot drama, de post werd niet afgeleverd of op verkeerde adressen.
Nu is intussen duidelijk geworden dat 1 postbezorger maanden lang de post heeft meegenomen naar huis.
Maar nu komen dus rekeningen van instanties en bedrijven binnen via incassobureas`s omdat , nooit bezorgde rekeningen, niet betaald zijn en dus uit handen gegeven aan derden.
Contact met de betreffende crediteuren geeft als resultaat dat zij aangeven het uit handen gegeven te hebben en verder niets meer te kunnen doen.
Contact met betreffende incassobureau`s geeft als resultaat dat hun kosten en hebben gemaakt en dat er dus toch betaald zal moeten worden.
Post NL geeft aan geen kosten te compenseren die ontstaan zijn uit deze situatie.

De vraag is dus : Wie moet er nu gaan opdraaien voor de extra kosten als herrineringskosten, aanmaningskosten , rentekosten en verdere kosten?

Als u de rekeningen, herinneringen, aanmaningen etc. niet ontvangen heeft dan adviseer ik u direct de rekeningen te betalen. De extra kosten zou ik niet betalen. Ik zou in een brief aan klanten uitleggen dat de postbode de post niet heeft bezorgd en dat u daarom de extra kosten niet betaald.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag