Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste rechtswinkel, Beste heer/mevrouw,

Ik heb een aankoop gedaan via een webshop, welke ik gelijk betaald heb. Van mijn bestelling heb ik een bevestiging gekregen. Een dag later wilde ik afzien van mijn aankoop, omdat ik de producten elders goedkoper heb gevonden. Ik heb contact gezocht met de website of het mogelijk was mijn bestelling te annuleren. Dit was niet mogelijk omdat het bestelproces al in gang zou zijn gezet. Daarop heb ik gevraagd of het dan mogelijk is bij ontvangst van mijn bestelling de producten te retourneren (op mijn kosten zoals aangegeven op de website) hierop kreeg ik het antwoord dat dit momenteel niet mogelijk is wegens hygiëne en COVID19 Hierover staat niks vermeld op de site. Ik heb aangegeven dat ik mij wil beroepen op herroepingsrecht, maar het enige wat ik aangeboden krijg is een eventuele kortingsbon. Wat zijn mijn rechten hierin en hoe communiceer ik dit naar de website? Hopelijk kunt u mij verder helpen. Vriendelijke groeten

U kunt binnen 14 dagen de bestelling herroepen en heeft recht op teruggave van uw geld. Kortingsbonnen hoeft u in beginsel niet te accepteren. Sommige producten kunnen inderdaad niet retour worden gestuurd vanwege bv hygiëne of maatwerk. Een kortingsbon in dat geval ligt dan meer voor de hand, maar alleen van producten waarvan de verzegeling is verbroken. In alle andere gevallen kunt u bij de webshop schriftelijk klagen. Om wat voor product gaat het?
U kunt mij ook persoonlijk benaderen door op de link te klikken naast dit antwoord.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag