Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Beste,
Op 12-11 2018 koop ik een 2e hands Vespa scooter voor mijn zoon bij Handelsonderneming in Oudewater voor 2350 euro. Op 11 februari constateer ik dat de lak onthecht en afbladdert. Ik neem contact op met de verkopende partij en in juni neem ik weer contact op: ik moet weer foto's aanleveren (op 3 juni) en op 26 juni reageert de Handelsonderneming weer: voor 300 euro wordt de scooter opnieuw gespoten als ik deze gedemonteerd aflever? Is dit niet de omgekeerde wereld? Wat zijn mijn rechten in deze?
Met vriendelijke groet,
Frank Broers
Op 12-11 2018 koop ik een 2e hands Vespa scooter voor mijn zoon bij Handelsonderneming in Oudewater voor 2350 euro. Op 11 februari constateer ik dat de lak onthecht en afbladdert. Ik neem contact op met de verkopende partij en in juni neem ik weer contact op: ik moet weer foto's aanleveren (op 3 juni) en op 26 juni reageert de Handelsonderneming weer: voor 300 euro wordt de scooter opnieuw gespoten als ik deze gedemonteerd aflever? Is dit niet de omgekeerde wereld? Wat zijn mijn rechten in deze?
Met vriendelijke groet,
Frank Broers
Geachte vraagsteller,
Als ik uw melding zo lees, lijkt het erop dat de scooter non-conform is, met andere woorden: niet voldoet aan de verwachtingen die u mocht hebben. Heeft u op 11 februari 2019 schriftelijk of telefonisch geklaagd (kunt u aantonen dát u heeft geklaagd)? In principe is de verkopende partij gehouden tot kosteloos herstel dan wel vervanging.