Wonen, Buren
Particulier
Om niet weer een ellelang verhaal te moeten typen heb ik hieronder een stuk tekst geplakt uit mijn klacht die ik naar de woningbouw heb verstuurd.
klacht:
******
Al lange tijd (bijna 3 jaar) ben ik voor mijn ouders bezig met de woningbouwvereniging om een badkamer aan te laten leggen in een kleine slaapkamer in het huis met de bijkomstigheid dat de huur wat verhoogd zou worden. Mijn ouders hebben dit gezien bij de buurvrouw en wilden graag ook een wat grotere badkamer nu alle kinderen uit huis zijn. Omdat mijn ouders in de huidige badkamer al heel lang lekkage hebben, heb ik ook hierover contact gehad met de woningbouwvereniging. Ik heb ook meerder malen contact gehad met de toenmalige opzichter. Steeds werd er gezegd dat er een notitie gemaakt zou worden en dat de aannemer contact met mij zou opnemen om te kijken wat de mogelijkheden waren. Uiteindelijk na maanden wachten is er wel iemand geweest om te kijken, zowel naar de huidige lekkage als naar de kamer waar de nieuwe badkamer zou komen. De opzichter is zelf ook een keer geweest. Het heeft eigenlijk elke keer heel lang geduurd voordat ik contact met de betreffende personen kreeg omdat ik maar niet teruggebeld werd en er steeds zelf achteraan moest gaan (met tussenpozen van weken en soms maanden!). Bij elk telefoontje wat ik pleegde was er of helemaal geen notitie meer terug te vinden of die was er wel, maar om de een of andere reden is de woningbouwvereniging nalatig geweest en heeft niet teruggebeld. Op 11 november 2014 heb ik maar weer gebeld en toen werd er gezegd dat er contact opgenomen zou worden om een afspraak te maken met de aannemer. Dat belletje is ook nooit gekomen want kort geleden stond de aannemer smorgensvroeg ineens voor de deur.. Hoe dan ook, de aannemer heeft toen gezegd dat er 4 december 2014 aanstaande begonnen kon worden met de aanleg van de nieuwe badkamer. 20 november jl. ben ik gebeld door de aannemer met de mededeling dat het hele verhaal niet doorgaat omdat de woningbouwvereniging geen nieuwe badkamers meer aanlegt.. U begrijpt natuurlijk dat de teleurstelling bij mijn ouders enorm groot is. Ze hebben hier zo lang op moeten wachten en toen de afspraak eenmaal gemaakt was en het echt zou gaan gebeuren gaat het hele feest niet door. Dit verhaal speelt nu al zo'n anderhalf jaar, misschien wel langer..
******
Deze klacht heb ik op 27 november 2014 digitaal verzonden naar de woningbouw. Tot vandaag nog steeds geen reactie. Ik heb zelf net weer gebeld. Ze hebben de klacht doorgestuurd naar de opzichter (zeggen ze) maar die vond het blijkbaar niet nodig om te reageren op de klacht. Nu ligt er dus wéér een terugbelverzoek ( want ik krijg geen directe nummers)..
Ik word hier een beetje moedeloos van... Wat kan ik nog doen? Ze hebben steeds toegezegd dat er een badkamer zou komen in een kleine slaapkamer boven en op het laatste moment niet... Maar wel elk jaar de huur verhogen, Bah ik word hier gewoon onpasselijk van!
Ik heb ze gevraagd om uit coulance alsnog die badkamer aan te leggen omdat door hun nalatigheid ( steeds niet terugbellen, niet reageren op telefoontjes, tijd rekken etc.) we nu zover zijn dat er helemaal niks gedaan wordt.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
M
U kunt ze aansprakelijk stellen op het niet nakomen van hun afspraak voor het aanleggen van een nieuwe badkamer.
Wat in het verhaal vreemd is dat de buren van uw ouders wel een nieuwe badkamer krijgt maar uw ouders niet. Wat voor reden geven zij daarvoor aan?
Reactie van de vraagsteller
Beste,
Ongeveer 3 jaar geleden hebben de buren een badkamer laten aanleggen door de woningbouw. Kort daarna heb ik contact opgenomen met de woningbouw omdat mijn ouders het dit ook zagen zitten. Er is ook een aantal keren een aannemer langs geweest om maten op te nemen etc. Ook hebben ze samen met de aannemer (overigens aangewezen door de woningbouw) bij de buren gekeken om zo te bepalen wat ze ongeveer ook wilden voor hun badkamer. Daarna is er niks meer van de woningbouw vernomen. Omdat ik niet dagelijks/ wekelijks bij mijn ouders over de vloer kom heeft het gewoon steeds lang geduurd voordat ik weer contact kon opnemen met de woningbouw hierover. Maar elke keer was ik degene die contact zocht. Als ik dan weer boos opbelde kreeg ik veelal de mededeling dat er een terugbel verzoek was neergelegd (maar er werd nooit terug gebeld) of er was helemaal géén notitie gemaakt van mijn belletje, enz.. enz..
4 december 2014 zou er gestart worden met de bouw van de nieuwe badkamer. Daar heeft de woningbouw opdracht voor gegeven aan de desbetreffende aannemer. De aannemer is ook bij mijn ouders thuis geweest om een en ander te bekijken en meten. Hij is zelfs langs geweest om te vragen wanneer mijn ouders langs de showroom zouden kunnen komen om tegelwerk etc. uit te zoeken.
Een dag of twee daarna krijg ik een belletje van de aannemer dat het hele verhaal niet doorgaat omdat de woningbouw de regels heeft veranderd en zij dus GEEN nieuwe badkamers meer aanleggen in de huurwoningen.
Nu is het naar mijn mening zo dat door het vele tijdrekken en niet terugbellen van de woningbouw ervoor heeft gezorgd dat mijn ouders in hun "nieuwe" regeling vallen en dus geen aanspraak meer kunnen maken op die nieuwe badkamer.
Zelfs de klacht die ik in november heb verstuurd is geen reactie op gekomen.