Stel vraag

Particulier


Beste mevrouw/meneer,

ik heb bij het afsluiten van mijn vorige mobiele abbonement een verzekering bij Proassist afgesloten. Nu is dat mobiele abbonement al sinds december verlopen, maar wist ik niet dat de verzekering apart moest worden opgezegd. Dit heb ik vorige week schriftelijk gedaan. Nu las ik op internet dat een opzegtermijn voor het opzeggen van een abbonement 1 maand is. Ik kreeg van Proassist een bevestiging voor beeindiging van de verzekering met een termijn van 3 maanden. Ik moest nu nog een kwartaal doorbetalen.

Ik neem aan dat de verzekering was voor het toestel dat bij het oude abbonement behoorde. Indien u bij een nieuw abonnement een ander toestel krijgt, dan heeft u wellicht geen verzekerd belang meer voor het oude toestel en dan loopt de oude verzekeraar ook geen ricio meer. De wet zegt dat indien een verzekeraar geen risico loopt, dat dan in beginsel geen premie verschuldigd is. U zou een brief kunnen
sturen naar de verzekering met de vraag of zij om die reden de premie niet terug wil betalen.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag