Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Beste mevrouw,heer,
Al gedurende enkele jaren wordt een website van mij gehost door hetzelfde bedrijf. Ik gebruikte de website bijna niet tot 2 weken geleden. Toen bleek de website niet meer te bestaan en te koop. Mijn provider liet me weten dat hij per 10 dec zou zijn opgezegd en dat ik net buiten de 30 dagen waarin alles omgekeerd kon worden reageerde. Ik heb gevraagd wie volgens hem de website opzegde en of hij het zo snel mogelijk toch kon rechtzetten. Helaas heeft hij niet gereageerd hierop en blijkt nu de website in andere handen. Ik wil echt mijn domeinnaam gebruiken voor mijn zaak en verlies iedere dag dat dat niet mogelijk is klanten. Wat kan ik het best doen? Hartelijk dank voor uw aandacht en expertise.

U hebt als het goed is een hostingovereenkomst. De provider stelt kennelijk dat de overeenkomst door hem is opgezegd. U ontkent dat: u stelt dat u de opzeggingsbrief niet hebt ontvangen. De provider moet bewijzen dat hij de overeenkomst op de juiste manier heeft opgezegd en dat de opzegging u heeft bereikt. Slaagt hij daar niet in, dan geldt dat de provider zijn verplichtingen op grond van de overeenkomst heeft geschonden. Hij kan zijn fout niet meer ongedaan maken, omdat er een contract is gesloten met een nieuwe domeinnaamhouder. De provider is dan ook aansprakelijk voor alle schade die u door deze gang van zaken lijdt.

Beoordeel dit antwoord:


Ik begrijp uit wat u schrijft dat er iemand anders in uw naam (zonder dat u dat wist), heeft opgezegd. Mijn collega leest het blijkbaar anders. Graag verneem ik wie er zou hebben opgezegd. Dat kan verschil maken voor het advies.

Beoordeel dit antwoord:

Als er zou zijn opgezegd wordt daarmee bestaan van de eerdere hostingsovereenkomst erkend. Dan geldt, dat de provider de opzegging moet bewijzen. U kunt evt. met een advocaat de zaak aan het rollen brengen door nakoming van de hostingsverplichtingen te eisen op straffe van een dwangsom.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

De hosting maatschappij heeft nu ineens gereageerd! Het zegt nog op erop terug te komen wie het is geweest die de opzegging heeft aangevraagd, dat is nog geheel onduidelijk. Maar het heeft toegezegd alles in werking stellen om hun fout te herstellen (terugkopen?). Ik wacht dit even af, anders ga ik zeker een advocaat inschakelen om danwel schadevergoeding te eisen (hoe wordt dat berekend?), maar het liefst de verplichting na te laten komen.


Het berekenen van schadevergoeding is vaak het grote struikelblok. DIt kan abstract of concreet. Wat zou u normaal gesproken hebben verdient als...(abstract) of welke opdrachten bent u misgelopen doordat... (concreet).

Als u de naam ook als handelsnaam in gebruik had (bijvoorbeeld via de website, kunt u ook op grond van de handelsnaamswet eisen dat de nieuwe gebruiker ophoudt deze naam te gebruiken. Daarvoor is wel vereist dat u geografische en qua activiteiten met dezelfde klanten van doen heeft/kunt hebben en dat er naamsverwarring bij de klanten ontstaat of kan ontstaan.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag