Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste lezer,

Ryanair heeft op 6 juli per e-mail bericht dat de refund van een geannuleerde vlucht binnen enkele dagen teruggestort zou worden via iDeal.
Dit is tot op heden nog niet ontvangen.

Ryanair is moeilijk bereikbaar, in live chats geven de agents aan dat ze geen gegevens kunnen inzien, alleen kunnen zien dat de terugbetaling op 6 juli is gedaan. Daarnaast zeggen ze dat ik contact op moet nemen met de bank, die uiteraard net als ik kunnen zien dat het geld er niet is. Daarnaast kon ik een klacht indienen met bewijs dat het bedrag niet ontvangen is, waar ik tot op heden nog geen reactie op heb ontvangen. Ook kunnen ze in de live chat niet aangeven naar welk rekeningnummer het bedrag is teruggeboekt en kunnen ze geen bewijs van terugbetaling verstrekken. Dit moest in dezelfde klacht aangevraagd worden.

Wanneer je zoekt op websites als trustpilot en klacht nl, zijn er meerdere personen die ditzelfde probleem hebben. Ryanair zegt betaald te hebben, maar er is geen geld ontvangen.

Wat kan ik nu nog doen?

Alvast bedankt!

Ryanair zal moeten bewijzen dat zij betaald hebben. U kunt om schriftelijk bewijs vragen, maar ik begrijp dat de communicatie niet optimaal is. Als uw klacht niet serieus wordt genomen dan kunt u zich ook tot de geschillencommissie wenden. Voordat u dit doet kan een brief van een jurist wellicht de zaak vlot trekken. Neemt u in dit geval contact met mij op. Klikt u op de direct-contact knop naast dit antwoord onder mijn naam.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag