Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Beste jurist,

Ik heb een aantal weken geleden een 2e hands auto gekocht bij een erkende dealer. Gedurende een aantal weken kwamen er een aantal klachten: accu leeg, navigatiesysteem dat startte uit zichzelf, etc. We zijn een aantal keren naar onze eigen dealer gegaan, en zij konden het probleem niet echt vinden, maar ze dachten wel dat er iets met het ingebouwde navigatiesysteem kon zijn. We hebben dit gemeld bij de dealer waar we de auto gekocht hadden, en zij meldden ons (nadat zij navraag hadden gedaan) dat inderdaad het probleem bij het slechte navigatiesysteem kon liggen. Als oplossing boden zij ons een TomTom aan. Wij hebben niks geaccepteerd. Wij hebben onze dealer gebeld en daar gaven ze ook toe dat het navigatiesysteem inderdaad niet deugt (ook bij andere modellen van hetzelfde bouwjaar en hetzelfde type).

Wij willen eigenlijk een nieuw ingebouwd navigatiesysteem (want dat was ook een reden dat we voor deze auto kozen) hebben en geen TomTom dat je ergens aan moet bevestigen.

Wat zijn onze rechten en wat kunnen wij eisen? Zij konden al weten dat het navigatiesysteem niet deugde aangezien dit dus schijnbaar een al langer bestaand probleem is (zegt onze dealer).

De garantie is 6 maanden op de auto en daar bevinden wij ons nog in.

Alvast dank!

Als koper hebt u recht op herstel van de auto. De verkoper is verplicht daaraan medewerking te verlenen. U hebt dus, met andere woorden, recht op een nieuw navigatiesysteem en u hoeft geen genoegen te nemen met een TomTom.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

En dit nieuwe navigatiesysteem: kan ik zelf aangeven wat ik wil en niet een vervanging van het eigenlijke navigatiesysteem (al door 2 dealers aangegeven dat dit "troep" is)?


U hebt recht op een deugdelijk inbouwsysteem. Tegen bijbetaling zou dat eventueel een beter/luxueuzer systeem kunnen zijn.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Sorry voor mijn vele vragen.

Ik wil gewoon een ingbouwd systeem hebben ter vervanging. Door 2 dealers is aangegeven dat het huidige systeem niet deugt.

Kan ik eisen dat ik een ingebouwd systeem wil ter vervanging (zonder bijbetaling)? Ik heb echter begrepen dat dit nieuwe ingebouwde systeem behoorlijk prijzig is, omdat er geen andere optie is.


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag