Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste..,

Ik heb via interrnet tegels voor de badkamer gekocht. Op de site en de sample die ik via de post had aangevraagd werd duidelijk dat het om een witte mozaiektegel met enkele blauwe tinten was. Nu de bestelling is binnengekomen blijkt de verhouding 50/50.

Ik wil de spullen retourneren en heb aangeboden de verzendkosten te betalen. De tussenpersoon is echter niet bereidwillig en gaat in onderhandeling met de fabriek, die als optie 15% korting heeft gegeven.

Ik wil die spullen echter gewoon niet en heb met de fabriek ook niets te maken. Ik heb besteld bij de tussenpersoon. Welke rechten heb ik met betrekking tot het terugbrengen van de spullen en mijn geld terugkrijgen? En hangt dit af van de discussie of de tegels niet naar tevredenheid zijn of heb je hier altijd recht op?


Er is u niet geleverd waar u recht op heeft. Dat betekent dat uw leverancier (niet de fabriek) ervoor kan kiezen te zorgen dat u alsnog het juiste geleverd krijgt. Als dat niet mogelijk is, moet uw leverancier de producten terugnemen en u uw geld teruggeven. U kunt de winkelier het beste in gebreke stellen en sommeren alsnog binnen 14 dagen het juiste product te leveren, bij gebreke waarvan u de overeenkomst zult ontbinden. Met de fabrikant heeft u niets te maken, wel staat het u vrij i.p.v. bovenstaande een korting te accepteren.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag