Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste,

Ik heb een vraag over welke mogelijkheden ik heb. Ik ben in conflict met een autogarage. Eerder handelde ik mijn betalingen af zonder factuur. De laatste keer heb ik echter een factuur gekregen (ongeveer 400 euro), maar ik ben het oneens met het bedrag.
Daarnaast ben ik niet te spreken over de manier waarom de zaken geregeld zijn. Deze man kwam afspraken niet na. Over wanneer de auto klaar zou zijn bijvoorbeeld. De man was telefonisch heel slecht bereikbaar. Naam meestal niet op en smsjes reageerde hij niet op of een week later. Ik wist vaak niet waar ik aan toe was en moest in mijn netwerk ander vervoer regelen. In deze periode heeft de man ook nog schade gereden aan mijn auto. Dit heeft hij uiteindelijk wel gemaakt en niet in kosten gebracht. Wel heb ik hier heel lang mee moeten rond rijden, want hij had nooit tijd of de juiste onderdelen niet.
Ik heb al die tijd de factuur niet betaald en heb onlangs het voorstel gedaan dat hij 100 euro van de factuur zou afhalen en dan zou ik betalen. Hier gaat hij niet in mee. Ik heb vandaag een eerste aanmaning ontvangen en moet binnen 5 dagen betalen of er komt 60 euro bovenop. Wat zou ik nu nog kunnen doen?
Al vast bedankt.
Met vriendelijke groet. S.

U kunt het oneens zijn met het bedrag als de garagist harde afspraken niet is nagekomen bijvoorbeeld bepaalde handelingen niet heeft uitgevoerd. Het is achteraf moeilijk om verzuim in te laten treden als voorwaarden, bijvoorbeeld een fatale tijdbepaling , niet duidelijk en ondubbelzinnig zijn overeengekomen. Heeft u zonder te betalen wel de auto meegekregen?

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Bedankt voor je antwoord. Ik heb mijn auto inderdaad mee terug gekregen. Daarna de factuur ontvangen. Een van de onderdelen die gemaakt zou worden is nog steeds defect. Dit heeft hij echter meerdere keren geprobeerd te maken. Ik heb hier ook al meerdere keren voor betaald.


U hoeft niet steeds opnieuw te betalen voor handelingen die de garagist niet goed uitvoert en op een gegeven moment mag u ook het vertrouwen in goede afloop opzeggen door de overeenkomst ( van maken gebreken ) te ontbinden als gevolg van wanprestatie. Dan daarna mag u op kosten van de garagist een derde het laten proberen. Ik raad u dan ook aan een deel van de betaling op te schorten en een prijsvermindering toe te passen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Bedankt voor je antwoord. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Een deel van de betaling opschorten en prijsvermindering toepassen?
Moet ik dan minder overmaken zodat ik dus minder betaal? Of moet ik een mail opstellen waarin ik dit zeg?
Ik heb al geprobeerd tot een compromis te komen en heb gevraagd of er 100 euro in mindering kan worden gebracht. Hier ging hij niet mee akkoord.
En wat zegt verder een eerste aanmaning? Per post heb ik nog geen aangetekende brief gehad. (waarvan hij zegt dat hij die zou sturen). Wel heb ik een aanmaning per mail gehad. Hier staat in dat ik binnen 5 dagen moet betalen, anders komt er 60 euro bovenop. Klopt dat?
Bedankt weer voor zover.
Mvg


Ja in een brief je zeggen wat er aan de hand , wat is afgesproken en niet nagekomen, en dat je daarom opschort een deel van de betaling alsnog tot is nagekomen binnen x termijn, of dat je het nu laat maken door een ander omdat je het vertrouwen in de goede afloop opzegt en direct de prijs vermindert. Je betalen en nooit meer daar naartoe gaan. Je kunt ook door mij een legal e-mail laten opstellen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Bedankt voor het snelle antwoord. Dus als ik het goed begrijp wel deze week betalen, maar dan jet bedrag dat ik er voor over heb en mailen waarom ik dat gedaan heb?
Het zou erg fijn zijn als u een mail kunt opstellen die ik kan gebruiken.
Al vast bedankt.
Mvg


U kunt de informatie gebruiken hierboven : voor het opstellen van een brief of e-mail wordt een vergoeding gevraagd. Neemt u daartoe contact op?

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Bedankt voor uw uitleg. Ik zal aan de slag gaan met uw tips. Als ik er niet uit kom, zal ik jullie opnieuw benaderen.
Bedankt voor zover.


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag