Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Beste,
Ik heb een vraag over het volgende. Een kleine 2 weken geleden heb ik bij een muziekinstrumentenzaak een 2e handse Yamaha Tyros 2 keyboard gekocht. Nu bezit dit keyboard de mogelijkheid om een Harddisk in te bouwen, deze zat er op het moment van aankoop niet in. Voor de aankoop heb ik heel duidelijk aangegeven dat dit voor mij wel een eis was dat dit kon. De medewerker verzekerde mij dat dit geen enkel probleem zou zijn.
Daarop heb ik mijn keyboard naar een gespecialiseerde zaak in Heerlen gebracht, voor de inbouw van de Harddisk. Zij kwamen er bij het opmaken van het keyboard achter dat de Harddisk bevestigingsbeugel niet meer aanwezig was. Na het inbouwen van de HD bleek het keyboard niet meer te starten. Uit overleg met de importeur bleek dat het voor 99% zeker is dat de harddiskcontroller stuk is. Een reperatie van ongeveer 300 a 400 euro.
Ik heb hier de zaak waar ik het keyboard heb gekocht mee geconfronteerd en zij tonen geen medeleven. Ik heb gevraagd of zij het keyboard willen terugnemen voor de prijs waarvoor ik het heb gekocht. dit willen ze niet doen. Ik heb pech gehad! Er zit/zat geen garantie op.
Ik ben wel in het bezit van een officiele aankoopbon van deze zaak..
Wat zijn mijn rechten en wat zijn de plichten van deze zaak? Ondanks dat het hier een 2e hands apparaat betreft?
Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Ik heb een vraag over het volgende. Een kleine 2 weken geleden heb ik bij een muziekinstrumentenzaak een 2e handse Yamaha Tyros 2 keyboard gekocht. Nu bezit dit keyboard de mogelijkheid om een Harddisk in te bouwen, deze zat er op het moment van aankoop niet in. Voor de aankoop heb ik heel duidelijk aangegeven dat dit voor mij wel een eis was dat dit kon. De medewerker verzekerde mij dat dit geen enkel probleem zou zijn.
Daarop heb ik mijn keyboard naar een gespecialiseerde zaak in Heerlen gebracht, voor de inbouw van de Harddisk. Zij kwamen er bij het opmaken van het keyboard achter dat de Harddisk bevestigingsbeugel niet meer aanwezig was. Na het inbouwen van de HD bleek het keyboard niet meer te starten. Uit overleg met de importeur bleek dat het voor 99% zeker is dat de harddiskcontroller stuk is. Een reperatie van ongeveer 300 a 400 euro.
Ik heb hier de zaak waar ik het keyboard heb gekocht mee geconfronteerd en zij tonen geen medeleven. Ik heb gevraagd of zij het keyboard willen terugnemen voor de prijs waarvoor ik het heb gekocht. dit willen ze niet doen. Ik heb pech gehad! Er zit/zat geen garantie op.
Ik ben wel in het bezit van een officiele aankoopbon van deze zaak..
Wat zijn mijn rechten en wat zijn de plichten van deze zaak? Ondanks dat het hier een 2e hands apparaat betreft?
Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Beste vraagsteller,
het betreft een consumentenkoop in de zin van de wet , boek 7, en in principe maakt uw afspraak voorafgaande de koop onderdeel uit van de koopovereenkomst en welke verwachtingen u grond daarvan mocht hebben.
Nu is het zo dat een mondelinge afspraak toch heel moeilijk te bewijzen is, maar u zou toch kunnen proberen een formele, aangetekende brief te sturen naar de verkoper waarin u stelt dat het product niet de conform de overeenkomst is, de afspraken en toezeggingen inclusief, en u recht hebt op kosteloos herstel/ of upgrading naar de toegezegde hardware.
succes!