Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Ik ben met familie leden onlangs in München geweest waar wij 2 auto’s hebben gehuurd.
De mevrouw zei bij het tekenen al dat er een kras op de auto aanwezig was.Wij hebben slechts 2 dan gebruik gemaakt van de auto’s en heel weinig gereden. Bij het terug brengen van de auto’s stond er een mevrouw om de auto in ontvangst te nemen en ik zei dat het allemaal prima was.
Nu krijgen wij een rekening van 510,00 omdat ze schade aan 1 van de auto’s hebben geconstateerd. Wij zijn er van overtuigd dat wij dit niet hebben gedaan , de schade zit op een velg en op de voorkant van de auto( de grill).
Kunnen wij hier iets tegen beginnen?
Mvg
Ik raad u aan eerst formeel een klacht in te dienen bij het verhuurbedrijf. Als u getuigen hebt of andere bewijzen dan kunt u dit aantoonbaar maken. Het bedrijf dient dan het tegendeel te bewijzen. Blijft het bedrijf bij zijn standpunt dan is een (gerechtelijke) procedure noodzakelijk in Duitsland en is het Duits recht van toepassing. U zult zich dan moeten wenden tot een in Duits recht gespecialiseerde rechtskundige.
Reactie van de vraagsteller
Bedankt voor u snelle reactie.We waren met 5 mensen in de auto beide dagen dus genoeg getuigen denk ik. We gaan eerst dus een klacht indienen.
Mvg
De schade had bij de ontvangst moeten worden geconstateerd. Je krijgt normaal een bewijs nadat je hebt ingeleverd. Dit is het geldende bewijs. Later claimen voor een kras lijkt me lastig voor deze partij. Het kan evengoed daarna zijn veroorzaakt door een ander.
Reactie van de vraagsteller
ja dat dacht ik ook , ze heeft alleen de sleutel in ontvangst genomen en gevraagd of alles naar wens was. Mijn man is alleen bang dat er misschien in de kleine lettertjes iets staat waardoor we toch aansprakelijk zijn...