Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Beste,

Ik ben een Nederlander onlangs woonachtig in Belgie.
Ik heb een appartement gekocht helaas met wat vochtproblemen. Dit heb ik doorgegeven aan het syndicus (VVE)van het gebouw. Zij hebben contact opgenomen met een bouwbedrijf om een afspraak met mij te maken. Het bouwbedrijf heeft contact met mij opgenomen en een telefonische afspraak gemaakt om langs te komen. Op hun site staat trouwens een vrijblijvende afspraak. Er is ook niets afgesproken zowel mondeling als op papier niet dat er kosten aan zijn verbonden. Nu is de meneer van het bouwbedrijf 2 keer hier geweest aan de deur. We hadden een telefonische afspraak zonder bevestiging per mail. De eerste keer was hij een uur eerder dan afgesproken aan de deur. Hij wilde niet wachten. De tweede keer hebben we telefonisch afgesproken maar hij was niet op het afgesproken tijdstip aan de deur en was schijnbaar een half uur later. Ik was er niet meer omdat ik niet langer dan een kwartier wacht (andere dingen te doen).

Nu heb ik een factuur (per mail) ontvangen van hem van 115 Euro. Voor twee afspraken die niet geannuleerd zijn volgens hem. Ik heb een protestbrief aangetekend opgestuurd naar hem binnen 7 werkdagen (staat op de factuur). Hierin staan alle onderwerpen zoals hier beschreven:
- officiele aanvraag was het syndicus
- geen bevestiging van de afspraak (niet per mail niet per brief)
- geen bewijs dat hij bij het appartement is geweest
- op de site van hem staat vrijblijvende afspraak
- volgens mij maakt hij een fout betreffende tijdstip
- er is nooit zowel mondeling als op papier niets gecommuniceerd over kosten.

Nu heb ik een herinnering ontvangen, weer per mail. Hoe kan ik het beste weer reageren op deze mail dat ik de factuur niet ga betalen en al eerder aangetekend een protest op de factuur heb gestuurd?

Kun u mij hier advies geven? Alvast dank.

Met vriendelijke groet,

M

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag