Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste,

Ik ben afgelopen vrijdag gebeld door een telemarketeer die namens KPN een aanbieding heeft gedaan. De medewerker was vriendelijk en bood mij een aanbieding aan voor zakelijke telefonie, zakelijk internet en een ISDN-2 aansluiting. Alles zou straks via internet gaan lopen. Enfin, de aardige mevrouw vertelde me dat ze een bandje zou opnemen en dat in het verhaal wat ze me wettelijk moest vertellen, het KPN abonnement zou worden opgezegd, maar dat ik daarna weer een KPN abonnement zou krijgen dus dat er feitelijk niks veranderd in aanbieder. Ook heeft ze me aangegeven dat als ik dit abonnement voortijdig wil afsluiten ik met het KPN telefoonnummer 0800-0403 kon bellen en dan met de afdeling Opzeggingen contact kon opnemen.

Zoals ik al zei loopt straks alles via internet. Mevrouw vroeg me dan ook of ons alarmsysteem ook via internet kon werken. Ik zei dat ik het nog niet wist en dat ik het nog moest navragen aan de leverancier. Deze vertelde me onlangs dat dit niet mogelijk is waardoor ik automatisch zou moeten afzien van deze aanbieding.

Echter bij navraag bij KPN kwam naar boven dat er bij hun helemaal geen order bekend is. Na verschillende afdelingen binnen KPN te hebben gesproken, kon één medewerker mij vertellen dat het waarschijnlijk een andere aanbieder is dan KPN, die wel onder naam van KPN handelt. Ik heb na een lange zoektocht echter nog niet kunnen achterhalen welke partij dit is geweest die 'namens KPN' heeft gebeld.

Dit frustreert me omdat vandaag de laatste dag is dat ik nog onder dit abonnement kan uitkomen.

ik heb ook geen e-mailbevestiging of brief gehad, maar wel heb ik een bandje moeten doorlopen waarop ik op alles wat ze vroeg een ja moest zeggen om aan te geven dat ik hiermee in zee wil.

Ervanuitgaande dat ik ben benaderd door KPN (ze kwam immers met dat als ik het abonnement wou annuleren, 0800-0403 moest bellen) heb ik ook niet meer naar de naam van de telefoniste gevraagd.

Is iemand hier bekend mee? Is er een instantie die ik kan bellen om alsnog mijn abonnement/bestelling te annuleren?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

A.

p.s.: ik ben een ondernemer en het betreffende abonnement is dan ook zakelijk.



O.a. Zakelijke Telefonie en Pretium hebben hier een handje van weet ik uit ervaringen van klanten. Daar zou ik eerst eens naar toe bellen.
Zie ook https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=118762.

U kunt voor hulp/meer informatie vrijblijvend rechtstreeks contact opnemen met mij of een van de andere juristen hier, bijv. via de link onder dit antwoord die u ziet als u hebt ingelogd.



Beoordeel dit antwoord:

Als achteraf blijkt dat het toch niet om een aanbieding ging van KPN ging dan zou u op basis van misleiding de overeenkomst kunnen ontbinden en/of een klacht kunnen indienen bij de Reclamecode commissie.

Als het wel om een abonnement van KPN gaat dan is het vreemd dat KPN uw gegevens niet heeft.
Om achteraf aan te kunnen tonen dat u wel alle moeite heeft gedaan om de bestelling tijdig te annuleren, zou ik u aanraden nog een keer met het nummer te bellen en deze keer wel de naam van de medewerker te noteren. Daarna adviseer ik u om dit schriftelijk te bevestigen aan KPN.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Beste mevrouw Doomernik en mevrouw de Rijk,

Ik heb zojuist de meest bekende bedrijven gebeld die dit soort praktijken uitvoert en heb ze beide gevraagd om bevestiging dat ik niet bij hun in het systeem sta. Tevens beide namen opgeschreven. Ook onderhoud ik contact met KPN over een eventuele portering van het nummer. Ik ben te weten gekomen dat ik via KPN een eventuele verhuizing van de telefoonnummers kan tegenhouden.

Bedankt alvast voor de informatie en als ik meer weet dan schrijf ik dat in deze topic.

Met vriendelijke groet,

A.


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag