Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier

Beste heer/mevrouw,

Tijdens mijn vakantie op malta heb ik een aantal problemen ondervonden. Hierbij een kopie van mijn klachten aan het reisbureau, reacties graag van beneden naar boven lezen.
Hopende dat jullie me kunnen vertellen wat hier wel en niet mag.

Met vriendelijk groet.

Betreft: klachten over vakantie Malta

Geachte heer/mevrouw,

Via vakantieveilingen heb ik op 23 november j.l. een vakantie naar Malta bij jullie geboekt in de periode van 12 t/m 19 januari.

Echter bij aankomst in het hotel bleek dat er meerdere complicaties waren met betrekking tot mijn verblijf. Zo was bij aankomst de lift stuk, ik moest naar de 4e etage, terwijl ik slecht te been ben. Daarnaast werd ik verrast door de bedden die oud en doorgezakt waren waardoor ik en mijn partner met rug en nekklachten de vakantie begonnen. Ook zat er bloed in mijn lakens, was het ontbijt matig en het diner slecht.
Na deze klachten doorgegeven te hebben bij de receptie en de garantie kregen dat het verbeterd zou worden, heb ik met tevredenheid mijn vakantie voortgezet in het Porto Azzuro hotel.

De volgende ochtend waren wij van plan om aan boord te gaan van een cruise die om 12 uur van start ging. We wilden ons gaan douchen totdat we tot de conclusie kwamen dat we geen warm water hadden. We hebben direct naar de receptie gebeld en het zou pas na 6 uur opgelost kunnen zijn. We wilden onszelf toch nog opfrissen, dus probeerden we water te koken en ons daar maar mee te wassen. De waterkoker maakte vrijwel direct kortsluiting en de stroom viel uit. Weer hebben we contact opgenomen met de receptie. Deze lachte me uit en zei me dat er binnen een kwartier een nieuwe zou zijn. Toen dit na 35 minuten nog niet het geval was, ben ik terug naar de receptie gegaan. Na de 2e belofte dat er een nieuwe gebracht zou worden, en ik nogmaals 25 minuten gewacht heb, was ik erg gefrustreerd. Uit wanhoop heb ik een pannetje met water op het vuur gezet om me daarmee te wassen want we moesten een cruise halen waar we immers al voor hadden betaald. Toen me dit te lang duurde heb ik de waterkoker de deur uit gedaan. Ik heb toen meteen jullie klachtenlijn gebeld, en die vertelde me dat ik maar contact op moest nemen met de reisleider die me de dag ervoor vertelde dat ze 2 weken weg ging.

Om mijn vakantie alsnog naar onze zin te maken heb ik toen mijn dag voortgezet, nadat ik mijn excursie niet meer kon maken. Deze dag heb ik van mijn reisleider een SMS bericht gekregen dat mijn gedrag niet geaccepteerd werd door de manager en we werden overgeplaatst naar het Bugibba hotel in Bugibba.
Bij aankomst in het Porto Azurro hotel werd ik verrast door een boze manager die me bedreigde en meenam naar mijn kamer om mijn spullen te pakken en werd ik zonder pardon en vervoer buiten gezet.

Na zelf actie ondernomen te hebben doormiddel van een taxi te hebben gebeld, waren we na anderhalf uur aangekomen in het Bugibba hotel. Hier bleek de situatie nog erger te zijn dan het al was. De hotelkamer was beschimmeld, vies, en een rokerskamer. Conclusie; het was er erg smerig. Tevens was het geen vergelijkbare accommodatie als die ik al had. Zo was er bijvoorbeeld geen keuken met koeling en kookvoorzieningen. Nadat ik naar de receptie ben geweest voor een nieuwe kamer en voor de 2e keer met jullie klachtenlijn en mijn reisleider gebeld te hebben, hebben ze mij verteld dat ze de dag erop pas wat voor me konden betekenen. Uit pure frustratie heb ik op eigen kosten vervoer, en een ander wel degelijk hotel geregeld omdat ik geen dag langer in de puinhoop wou blijven. Ik heb nog nooit zoveel behoefte gehad naar een schone kamer en wilde mijn eigen opfrissen en eindelijk in een goed bed slapen.

Ik ben terecht gekomen in het Argento hotel. Dit is precies zoals een goede nette accommodatie hoort te zijn en ben er ook erg tevreden over. Helaas heb ik dit zelf allemaal moeten regelen en hebben jullie niks voor mij kunnen betekenen. Ik kreeg namelijk deze dag bericht dat ik terecht kon naar het Bugibba hotel omdat de kamer schoongemaakt was. Natuurlijk kan je de schimmel en vochtplekken niet zomaar schoonmaken en heb dit aanbod dan ook vrijwel meteen geweigerd omdat mijn partner aantoonbare schildklierziekte heeft. Zo een kamer is voor niemand gezond.

Op 15 januari om 18.30 uur heb ik persoonlijk contact gehad met de vervangende reisleider Louise. Na het zien van mijn bewijsmateriaal en de klachten begreep ze me volkomen en zei me dat ze dezelfde actie ondernomen zou hebben. We hebben samen rond de tafel gezeten en kwamen tot de oplossing om terug te keren naar huis.
Louise heeft geprobeerd om onze vliegtickets om te boeken, maar dat bleek helaas niet te gaan. Ze adviseerde me om zelf nieuwe vliegtickets te betalen omdat we anders pas zaterdag 19 januari konden terugkeren. We hebben dit advies opgevolgd en geregeld dat de we de volgende dag, woensdag 16 januari, terug konden keren via Dusseldorf.

Zoals iedereen wel begrijpt is dit niet zoals een vakantie hoort te gaan en hebben wij dus ook meer frustratie als een zorgeloze vakantie gehad.

In de bijlage heb ik foto's van beide slechte hotels en eventueel gemaakte kosten toegevoegd.

Ik ga er dan ook vanuit dat hier een oplossing voor komt, omdat ik hier absoluut niet mee akkoord ga.

Hopelijk u voldoende geïnformeerd te hebben,

_____________

Bijlagen:
-Foto's van het Porto Azurro hotel en het Bugibba hotel
-Boeking Calsedon
-Gemaakte en misgelopen kosten
-Facturen
-SMS berichten van reisleider Louise

Beste ...,

In de bijlage 'SMS berichten reisleidster kunt u zien dat ik duidelijk de afspraak verzet heb, dit omdat ik niet de hele dag in het hotel wou wachten en mijn vakantie toch zo aangrnaam mogelijk wou maken. Ik was echter optijd op de afspraak verschenen maar toen was de reisleidster al naar een ander hotel. Bij de 2e afspraak heeft de reisleidster mijn probleem ook niet proberen op te lossen maar meteen het advies gegeven voor een retourvlucht te boeken.

De passende oplossing was al gemaakt, het Bugibba hotel namelijk.

Omdat ik niet langer wou blijven in die ongezonde omgeving, heb ik contact met jullie en de receptie opgenomen voor mijn kamer te wisselen. Toen hier geen gehoor aan werd gegeven ben ik op eigen beslissing naar een ander hotel gegaan. Puur vanwege aantoonbare gezondheidsklachten van mij en mijn partner.

Het is mijn plicht om alles netjes door te geven en te betalen, en jullie plicht om een goede accommodatie te leveren en mijn klachten snel en goed af te handelen. Dit uiteraard in goede gezondheidscondities.

Met vriendelijke groet,

Geachte heer ...,

Er zijn twee afspraken gemaakt waarvan u 1 niet bent komen opdagen zonder af te zeggen. Vervolgens heeft u erna zelfs beslissing gemaakt om weg te gaan terwijl wij bezig waren voor u om een passende oplossing te vinden. Telefonisch hebben wij u op de voorwaarde gewezen en de procedure uitgelegd helaas heeft u deze niet gevolgd.

Beste ...,

Bedankt voor de reactie.

Als dit een goede oplossing voor jullie is, dan noem ik dit geen goede klacht afhandeling.

Ik zal dit da echter ook niet accepteren en maatregelen ondernemen, ik heb voldoende bewijsmateriaal geleverd en zelfs foto's van de staat van beide hotels. The Bugibba Hotel is duidelijk GEEN vergelijkbaar hotel.

Het is natuurlijk heel makkelijk om de schuld in de schoenen van de klant te schuiven (wat jullie in dit geval doen). Maar het lijkt me meer een gepaste oplossing om een goede klachtafhandeling te doen. Als de klant een fout begaat uit frustratie, wil het niet zeggen dat jullie als reisorganisatie dit kunnen weigeren. In tegenstelling zijn al deze fouten en ongezonde gewoontes vanuit jullie zls organisatie erger als een waterkoker op de gang plaatsen die al defect was.

Jullie benoemen het geval dat ik spullen heb vernield van de eigenaar, dit is zeker niet het geval zoals omschreven hierboven.

Wat betreft de lokale agentschap, heb ik netjes aangegeven dat ik een andere afspraak wou. Deze ben ik dan ook in alle belofte nagekomen.

Zoals eerder omschreven is het Bugibba hotel niet vergelijkbaar, zo was er geen keuken, geen koeling, was het een rokerskamer en was het vies.

Daarom vraag ik bij deze om alsnog de situatie goed te bekijken, of ik zal verdere maatregelen moeten nemen om jullie zelf te moeten bezoeken, of om mijn advocaat dit probleem juridisch te laten oplossen.

Ik ben geen klager, maar ik eis dat mijn vakantie tenminste voldoet aan gezonde, normale basisbehoeftes. Met een nadruk op GEZOND. (Zie foto's)

Mevrouw Louise Cuschieri (reisleidster) heeft niet voor niets aangegeven dat zei hetzelfde had gedaan.

Met vriendelijke groet,

Geachte heer,

Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.

Tot onze spijt was u niet tevreden met de reis die u geboekt had. Helaas zijn er dingen voorgevallen in het hotel waardoor u eruit gezet bent. De lokale agent heeft met u een afspraak gemaakt waar u zelf niet bent komen opdagen waardoor er op dat moment geen oplossing verzonnen kon worden. Vervolgens werd er een nieuwe afspraak gemaakt en u bent toen overgezet naar Bugibba Hotel wat gelijkwaardig is aan hotel Porto Azzuro. U was hier niet tevreden mee en bent zelf een ander hotel gaan boeken in Sint Julians omdat dit u meer lag vanwege de omgeving. Omdat u zelf niet bent komen opdagen en spullen van de eigenaar van Porto Azuuro heeft vernield moeten wij uw klacht afwijzen. Wij zullen u klacht niet verder in behandeling nemen.

Wij willen wel onze excuses aanbieden voor hetgeen wat u heeft doen leiden tot deze klacht.

Mij is niet duidelijk wat u precies verkeerd zou hebben gedaan, maar ik zou als ik u was inderdaad een advocaat consumentenrecht inschakelen afhankelijk van de hoogte van de schade die u hebt opgelopen. Mij komt het voor dat de reisorganisatie zich er niet zo van af had mogen maken.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag