Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste heer/mevrouw,

Op Maandags jongs leden heb ik contact gehad met een van uw medewerkers via de chat. Het betreft dat ik juridische vragen heb over een telefoon (Iphone 5) die ik heb besteld heb bij vodafone. Hier onder heb ik het hele bericht uitgetypt.

Op 12-11-2012 heb ik een Iphone 5 besteld bij Vodafone telefonisch. Na 2 dagen kreeg ik een nette e-mail dat mijn bestelling verzonden zou worden. Direct had ik contact met de klantenservice opgenomen om te vragen wanneer mijn toestel geleverd zou worden. De medewerker van de klantenservice had mij verteld dat ik hier voor niet thuis hoefde te zijn en dat het ook bij mijn buren kon worden afgegeven. Ik heb hier op gereageerd dat ik dit raar vond.

een x aantal werkdagen later heb ik opnieuw de klantenservice gecontacteerd die mij vertelde dat mijn telefoon was afgegeven 20 huisnummers verder op en dat daar een buurman voor had getekend. De klantenservice kon mij de naam en adres van deze buren vertellen. De zelfde avond ben ik er nog heen gegaan om mijn toestel op te halen. Mijn buren van 20 huisnummers veder op vertelde mij dat ze nooit pakketjes aannemen en helemaal er niet voor tekenden.

Omdat ik hier op vrijdag avond achter kwam kon ik de juiste afdeling van Vodafone niet bereiken en heb het dus moeten uitstellen tot Maandag. De afdeling die er over ging vertelde mij dat er een vermissingen onderzoek van 10 werkdagen werd ingevoerd.

Op de dag van vandaag 7 december 2012 zijn deze 10 dagen verstreken. Na contact te hebben gehad met de klantenservice die nu op eens weer zij dat hun vermissingen onderzoek 2 weken in beslag nam, vertelde de medewerker mij dat GLS het koeriers bedrijf nog niet had gereageerd op hun vermissingen onderzoek en dat ze er nog een week aan vast plakken.

De iphone 5 is inmiddels betaald en ook het abonnement loopt al omdat het om een verlening betreft. Echter heb ik nog geen toestel en is mijn oude toestel niet betrouwbaar meer.

Ik een hele tijd begrip getoond tegen de organisatie Vodafone. Aangezien elke keer een medewerker van hun klantenservice mij een ander verhaal verteld weet ik het ook niet meer.


Nu is mijn vraag voor u wat mijn juridische rechten zijn. Ben ik als consument verplicht om een vermissingen onderzoek af te wachten? En wat ik met deze hele situatie het beste kan doen.


Ik hoop dat u mij wel duidelijkheid kan geven.

Met vriendelijke groet.

Beste vraagsteller,
het consumentenrecht is nog niet zo aangepast dat tot het moment van aflevering de verkoper het risico draagt voor de zaak. Wel zijn er zorgplichten over en weer als er kennelijk iets niet is goed gegaan met de aflevering. Er zou bewijs moeten zijn van de handtekening van de buurman van verderop. Onderzoeken zouden ook binnen redelijke tijd moeten worden afgerond. Is het niet mogelijk om een tijdelijke telefoon te regelen via de provider zolang het onderzoek nog niet is afgerond?

Alternatief: een koop op afstand kan (na ontvangen van de zaak ) binnen 7 werkdagen worden geannuleerd, de telefoon is nog niet in uw bezit en u hebt deze gekocht samen met de dienstverlening. Voor de dienstverlening zelf geldt de 7 dagen termijn vanaf het moment van bestellen. Dus u zou het koop-deel van de overeenkomst kunnen annuleren/ontbinden. Dit is een optie als de provider geen bewijs kan leveren van aflevering,
succes!

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag