Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste,

Eind oktober heb ik voor mijn mobiel telefonisch met de provider een nieuw contract afgesloten. Mijn oude contract (een abonnement) liep af en de provider nam contact met mij op met de vraag of ik een nieuw abonnement wilde. Ik twijfelde. Het toestel dat ik had en nu nog heb toonde een aantal gebreken. Ik had twee keuzes: óf ik nam een nieuw abonnement met een nieuwe mobiele telefoon óf ik nam een sim-only abonnement en hield hetzelfde toestel.

Ik leg de keuzes ook voor aan de telefoniste. Zij begreep mijn twijfel volkomen maar kon me geruststellen met de volgende aanbieding: ik mocht met mijn huidige toestel een sim-only abonnement afnemen en wanneer mijn mobiel voor het einde van mijn contract het zou begeven, dan was dat geen probleem. Ik kon mijn contract elk moment laten omzetten naar een andere abonnementsvorm – uiteraard wel bij dezelfde provider. Ik ben dan ook voor deze optie gegaan.

Enkele maanden en toestelgebreken later, wil toch een nieuw toestel en dus ook overstappen op een ander abonnement. Eenmaal contact opgenomen met de provider blijkt dat mijn sim-only contract een jaar duurt en ik pas in de negende maand van dit contract over kan stappen op een nieuw contract. Wil ik eerder overstappen dan kan dat, maar dan krijg ik een 'geldboete' van de provider. Mijn sim-only contract wordt dan niet ontbonden, maar ik maak hiermee de belofte dat ik een nieuw abonnement 1 a 2 jaar laat aansluiten op het bestaande contract. Een 2-jarig contract is hierbij het meest wenselijk; de maandlasten zijn bij een 1-jarig contract veel hoger. Ik kan er ook voor kiezen om het nieuwe contract nu in te laten gaan, maar dan zit ik een paar maanden met dubbele kosten.

Nu heb ik uiteraard ook schriftelijk een bevestiging gehad van de provider. Daar staat de duur van het contract in, maar alleen in de algemene voorwaarden staat dat je deze niet tussentijds mag aanpassen. Deze algemene voorwaarden staan op de site en deze heb ik helaas (!) - net als velen - niet doorgenomen. Op de communicatiefout van de provider na, lijk ik dus niet erg sterk in mijn zaak te staan.

Hebben jullie advies waarmee ik dit toch kan aanvechten?

Ik zou mijn blijvend beroepen op de afspraak met de provider die telefonisch is gemaakt. Dit gesprek staat op tape.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag