Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Bemachtiging factuur bedrijf gemaakte kosten?

Ivm een stroomstoring heb ik op donderdag 2 maart via een website een bedrijf gebeld dat achteraf een leadbedrijf bleek te zijn. Zij hebben twee elektriciens gestuurd die tegen enorme tarieven de storing hebben verholpen. Ik heb direct via een pin-terminal betaald en zij gaven mij aan dat de factuur binnen 48 gestuurd zou worden (ivm verhalen op de verzekering). Omdat ik wel vaker op deze wijze van andere monteursdiensten (wasmachine, cv-ketel) gebruik heb gemaakt, voorzag ik hier geen problemen mee. Na 10 dagen heb ik echter nog steeds geen factuur ontvangen, waardoor ik het bedrag dus ook niet op de verzekering kan claimen. De enige manier om contact te krijgen met het bedrijf is via het 085-nummer (dat volledig anoniem blijkt te zijn) of via een vraagformulier op de site. Als ik een vraag stel over de factuur word ik in de wacht gezet, waarna de verbinding na enige tijd wordt verbroken (ook als ik vraag om direct geholpen te worden en niet in de wacht gezet wil worden) en via het vraagformulier wordt geen reactie gegeven. Ik heb via mijn bank de eigenaar van de terminal proberen te achterhalen maar bij de terminal verstrekker krijg ik te horen dat zij geen informatie mogen verstrekken ivm de AVG. De politie heeft mij eerst doorverwezen naar een juridisch loket of rechtswinkel voor advies. Ik ga er inmiddels een beetje vanuit dat ik deze factuur niet meer krijg en wil toch proberen te voorkomen dat anderen daar ook de dupe van worden. Vandaar mijn vraag hoe ik dit toch kan aanpakken, zodat dit soort bedrijven in het vervolg niet meer zonder factuur diensten kunnen verlenen tegen hoge tarieven.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag