Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Bejaarde vrouw betaalt per ongeluk 2x reisgeld aan een reisorganisatie met verkoopdemonstraties. Telefonisch zijn ze niet te bereiken,geen reactie op aangetekende brieven en Emails. Kortom oplichterij, want instantie is bekend bij consuwijzer, bleek achteraf. Op welke manier zou ze haar geld terug kunnen krijgen, welke wegen of instanties kan ze benaderen?

De enige werkende oplossing is waarschijnlijk dagvaarden. Voor de sector kanton kunt u dit zelf doen dus zonder dat u een advocaat nodig heeft. Formulieren hiervoor kunt u verkrijgen bij de rechtbank. Hier kunt u vinden wat u moet doen:
http://www.rechtspraak.nl/Naar-de-rechter/Kantonrechter/Procedures/dagvaardingsprocedure/Pages/Dagvaarding-uitbrengen.aspx

Beoordeel dit antwoord:

Er is sprake van onverschuldigde betaling. Dat is de grondslag waarop u deze reisorganisatie kunt dagvaarden.

Beoordeel dit antwoord:

Helaas zijn de organisaties die dit soort reizen regelen vaak niet betrouwbaar. Als u gaat procederen moet u zelf de kosten van de deurwaarde en de rechtbank vooraf betalen. Bekend is dat ook als u een vonnis heeft de bedrijven die hierachter zitten vaak niet betalen. Daaeom wil ik u in aansluiting op de adviezen van mijn collega's wil ik u ook wijzen op de mogelijkheid om een klacht in te dienen en advies te vragen via www.ConsuWijzer.nl.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag