Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Bedrijf levert niet beloofde garantie?
In december 2019 plaatst een bedrijf zonnepanelen op mijn huis. Op 24 mei 2023 meld ik bij het bedrijf dat mijn panelen niets meer opleveren. Mij wordt gevraagd een aantal handelingen te verrichten en foto's op sturen. Het bedrijf geeft aan dat de omvormer stuk is. Ik heb een flink aantal keren gebeld, gemaild en een tweetal aangetekende brieven gestuurd. Het bedrijf geeft aan dat ze het druk hebben en problemen hebben met de leverancier van de omvormer. Op 31 augustus 2023 sturen ze mij een nota van euro 246,30. Dit alles voor een nieuwe omvormer met een verwachte leverdatum van 31-10-2023! Natuurlijk weten zij dat ik nog volledige garantie heb. Ik heb hun geschreven dat ik mee wil werken aan een oplossing, maar zeker niet ga mee betalen. Uiteindelijk heb ik contact opgenomen met De Geschillencommissie, het bedrijf is aangesloten bij deze commissie, maar pas na mijn aanschafdatum in december 2019. De Geschillencommissie zegt dus niets voor me te kunnen doen. Wat is nu de beste optie ?