Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Bedrijf blijft in gebreke na officiële ingebrekestelling.
Eind augustus een nieuwe scooter die ik aan heb geschaft voor 1.861,99 euro. Nu is in januari, vermoedelijk, de accu defect. Dit na net vijf maanden en nog geen 300 km op de teller. Bedrijf S. beroept zich op hun eigen algemene voorwaarden die 3 maanden garantie biedt op accu´s. Ik heb hierop contact opgenomen met het bedrijf om het conformiteitsprincipe in acht te nemen. Ook gewezen op het feit dat je er vanuit mag gaan dat een nieuwe accu langer mee zou mogen gaan. Ik lees dat als het probleem binnen 12 maanden ontstaat, het aan de verkoper is om aan te tonen dat het gebrek door eigen schuld is ontstaan. Ondanks eerdere toezegging dat bij voldoen van alleen de voorrijkosten ad. 60 euro de scooter gemaakt zou worden zonder verdere reparatiekosten; komen ze dit na. De toezegging is mondeling, enige bewijs is dat er toen een nieuwe aangepaste betaallink is gestuurd van 60 euro. Gisteren zou de reparatie hebben plaatsgevonden. Helaas geen monteur gezien. S. wil volledige betaling (zowel voorrijkosten als reparatiekosten). Inmiddels een ingebrekestelling gestuurd en verzocht om de reeds betaalde 60 euro terug te betalen. Als ik eventuele verder juridische stappen wens te ondernemen, vraag ik me hoe groot de kans is op een succesvol uitkomst voor mij. Wie moet de proceskosten betalen? De reparatie is rond de 80 euro (en daarnaast 60 euro voorrijkosten).