Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Bedrag creditfactuur niet teruggestort?
Bedrag creditfactuur wordt niet teruggestort?
Op 13-9 zou een bouwbedrijf bij mij werkzaamheden komen uitvoeren, maar ze kwamen niet opdagen. Telefonisch contact, maar kreeg geen gehoor. Werd om 09:30 gebeld met de mededeling is 20-9 ingepland en gaf fout toe. Tussen 07:00 en 07:30 zou worden begonnen. Kwam weer niet opdagen zonder bericht. Telefonisch contact gaf weer geen gehoor. Werd om 09:45 gebeld met mededeling late ziekmelding en familieproblemen. Heb in telefonisch onderhoud mijn vertrouwen opgezegd en aangegeven de overeenkomst het liefst te willen terugdraaien. Kreeg in de loop van de ochtend een creditfactuur die binnen enkele dagen zou worden terugbetaald. Tot op heden en vele verzoeken van mij uit en vele beloftes van hun kant nog niets uitbetaald. Reageren ook nauwelijks meer op telefoon en Whatsapp.
Van Whatsapp heb ik de hele gespreksgeschiedenis opgeslagen in een concept mail. Deze kan ik u indien gewenst ter extra informatie toesturen.
Mijn vraag is hoe nu verder? Ben ik slachtoffer van oplichting?
Op 13-9 zou een bouwbedrijf bij mij werkzaamheden komen uitvoeren, maar ze kwamen niet opdagen. Telefonisch contact, maar kreeg geen gehoor. Werd om 09:30 gebeld met de mededeling is 20-9 ingepland en gaf fout toe. Tussen 07:00 en 07:30 zou worden begonnen. Kwam weer niet opdagen zonder bericht. Telefonisch contact gaf weer geen gehoor. Werd om 09:45 gebeld met mededeling late ziekmelding en familieproblemen. Heb in telefonisch onderhoud mijn vertrouwen opgezegd en aangegeven de overeenkomst het liefst te willen terugdraaien. Kreeg in de loop van de ochtend een creditfactuur die binnen enkele dagen zou worden terugbetaald. Tot op heden en vele verzoeken van mij uit en vele beloftes van hun kant nog niets uitbetaald. Reageren ook nauwelijks meer op telefoon en Whatsapp.
Van Whatsapp heb ik de hele gespreksgeschiedenis opgeslagen in een concept mail. Deze kan ik u indien gewenst ter extra informatie toesturen.
Mijn vraag is hoe nu verder? Ben ik slachtoffer van oplichting?
Goedemorgen,
Vervelende situatie waar u in verkeert. In geval een aannemer niet nakomt, kunt u het geld terugvorderen. Als zelfs een creditfactuur niet is voldaan, dient u de aannemer in gebreke te stellen. Als terugbetaling alsnog uitblijft, dient u hem te dagvaarden. Het proces dient wel nauwkeurig te verlopen. Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Gr,
Dhr. mr. S. Leito
FerLei Legal
06-49175526