Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Bedenktijd ingegaan terwijl nog niet is geleverd?

Ik heb in november 2022 een internet abonnement afgesloten, omdat er glasvezel gelegd zou worden wat in januari klaar zou zijn. Helaas is januari niet gehaald en was de verwachte datum mei geworden. Ook dit werd helaas niet gehaald en verwachten ze pas eind december.
Tot die tijd heb ik geen internet wat vandaag de dag gewoon niet te doen is. Gezien het bedrijf geen adsl kan leveren en alleen glasvezel, wil ik overstappen naar een andere provider. Volgens het glasvezelbedrijf die daadwerkelijk de werkzaamheden doet is dit geen probleem. Gezien de inschrijving nog open is en de verwachte oplevering van de werkzaamheden pas klaar zijn in december leek mij dit dus geen probleem.
Helaas ziet het bedrijf dit anders. Zij zeggen dat mijn wettelijke bedenktijd van 14 dagen al voorbij is gezien ik in november de aanvraag al heb gedaan.
Volgens hen moet ik dus wachten totdat het glasvezelbedrijf klaar is of ik moet een 2e internet verbinding nemen.

Ik heb zelf het volgende al gevonden:
https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/bedenktermijn-van-14-dagen-voor-herroeping-gaat-pas-in-als-de-consument-beschikt-over-de-door-de-ondernemer-van-de-dienst-in-bruikleen-te-geven-hardware/
https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/bedenktermijn-gaat-lopen-nadat-daadwerkelijk-van-de-dienst-gebruik-kan-worden-gemaakt-dus-nadat-de-hardware-is-ontvangen/
https://uitspraken.rechtspraak.nl/#!/details?id=ECLI:NL:RBARN:2010:BN0733

Waaruit blijkt dat de bedenktijd nog niet is ingegaan. Of heb ik het nu mis?
Welke stappen kan ik nog ondernemen want na meerdere e-mails en telefonisch contact met het bedrijf kom ik niet verder en blijven zij zich beroepen dat ik het contract niet meer kan annuleren en er minimaal een jaar aan vast zit vanaf het moment dat zij kunnen leveren.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag