Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Autobedrijf meebetalen aan vervanging ruit?
Wij hebben vorige week een tweedehands auto gekocht bij een autobedrijf in Assen. Aangezien wij zelf in Heerhugowaard wonen (2 uur rijden) hebben wij een aantal dagen van tevoren gebeld en gevraagd of de auto klaar zou zijn om direct mee te nemen. Dit werd bevestigd. Tijdens de proefrit kwamen wij achter een (flinke) ster in de voorruit. Deze was niet gerepareerd. Er werd ons aangeboden om de ster te maken, maar dan moesten wij weer terug komen (niet de afspraak). We hebben toen voor 100 euro korting gekozen, zodat we de ster in onze eigen buurt konden laten maken.
Nu is de ster vanochtend geprobeerd te maken, maar scheurde de ruit tijdens het maken. De ster was toch te groot (hier hebben we ook nog een foto van). We hebben contact gehad met het autobedrijf, want de ruit moet nu vervangen worden (a 800 euro) maar zij zeggen hier niet aan mee te willen werken. Ze zeggen dat het autoglasbedrijf er baat bij heeft om de ruit te laten scheuren, want dat levert hen meer geld op.
Hier zijn wij het niet mee eens. Het autobedrijf had er voor kunnen zorgen dat de ruit gemaakt was op het moment dat wij de auto kwamen halen (aangezien ze hiervan op de hoogte waren). Daarbij was de auto al een flinke uitgave (ruim 20.000 euro) en komt daar nu dus nog een flink bedrag bovenop. We zijn bereid om naar Assen te rijden als zij zelf de ruit willen maken. Daarbij gaf de auto ook al de eerste dag een foutmelding van de motor, dus ook daar zijn we nog niet klaar mee.
Onze vraag: hebben we er recht op dat het autobedrijf (geheel of deels) meebetaald aan het vervangen van de ruit?
Nu is de ster vanochtend geprobeerd te maken, maar scheurde de ruit tijdens het maken. De ster was toch te groot (hier hebben we ook nog een foto van). We hebben contact gehad met het autobedrijf, want de ruit moet nu vervangen worden (a 800 euro) maar zij zeggen hier niet aan mee te willen werken. Ze zeggen dat het autoglasbedrijf er baat bij heeft om de ruit te laten scheuren, want dat levert hen meer geld op.
Hier zijn wij het niet mee eens. Het autobedrijf had er voor kunnen zorgen dat de ruit gemaakt was op het moment dat wij de auto kwamen halen (aangezien ze hiervan op de hoogte waren). Daarbij was de auto al een flinke uitgave (ruim 20.000 euro) en komt daar nu dus nog een flink bedrag bovenop. We zijn bereid om naar Assen te rijden als zij zelf de ruit willen maken. Daarbij gaf de auto ook al de eerste dag een foutmelding van de motor, dus ook daar zijn we nog niet klaar mee.
Onze vraag: hebben we er recht op dat het autobedrijf (geheel of deels) meebetaald aan het vervangen van de ruit?