Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Auto met problemen. Ik ben van mening dat ik helemaal vergoed moet worden.

Ik heb een proefrit gemaakt met een auto en gekocht en nu wil ik deze terug geven aan de garage want er blijft van alles mis te zijn. Hieronder m’n verhaal die ik naar hun gemaild heb.
Er is door jullie telkens gezegd dat als ik de auto terug zou geven ik het aankoop bedrag ( €1300,- en m’n oude auto ( inruil €150,- ) terug zou krijgen.
 
Nu krijg ik na onderhandelen te horen dat ik uiteindelijk maar €1300,-krijg en dat m’n oude auto is afgevoerd en het verlies gedeeld moet worden.
Want jullie nemen nooit een auto terug maar bij deze maken jullie een uitzondering.
 
Ik heb sinds 8 maart de dag van de proefrit / aankoop aangeven dat er o.a. veel rook ontwikkeling was, maar alles zou goed komen, hij zou nog helemaal nagekeken gaan worden.
En er zou ook nieuwe versnellingsbak olie in komen want hij schakelde niet goed.
Dus vol vertrouwen in jullie besloten de auto te kopen en de helft aanbetaald.
 
25 maart was hij klaar en hebben we het resterende bedrag betaald en reden we helemaal blij met de auto naar huis. Maar helaas problemen na amper 5 minuten rijden ging het olie lampje aan piepen en knipperen direct gestopt en met jullie gebeld maar helaas jullie waren echter al gesloten / olie peil gecontroleerd en bleek goed dus op goed geluk verder op naar huis bij thuiskomst benzine getankt maar die zeikte eruit grote plas onder de auto en stank in en rondom volgende dag hierover gebeld.
 
Afspraak gemaakt voor 29 maart maar bij jullie aangekomen blijkt dat het niet uitkomt en dat er een aparte afspraak gemaakt moet worden die we dan vervolgens gemaakt hebben
 
31 Maart ligt er een plas water onder de auto direct hierover gebeld.
 
Ik begin inmiddels overal aan te twijfelen en besluit om een controle te laten doen bij een garage bedrijf hier in de buurt.
Dat was effe schrikken want volgens hem had deze auto helemaal niet APK goedgekeurd mogen worden.
O.a. wiellager kapot / geen storingslampje motor / wielbouten / gaspedaal / hoesjes kapot.
Volgens hem had ik een kat in de zak gekocht. 
 
Afijn weer gebeld met jullie en dit aangeven met de vraag over hoe gaan we dit oplossen.
Ik noemde ( advies van die garage )  herkeuring laten doen door het RDW.
Krijg ik de reactie nee nee meneer dat hoeft u niet te doen we maken de auto helemaal in orde voor u we komen hem ophalen en u krijgt onze leenauto, en er werd op dat moment weer gezegd dat we ons geld en onze oude auto terug zouden krijgen als zou blijken dat de auto nog niet goed zou zijn.
 
Afijn 6 April word de Passat opgehaald en krijg ik een leenauto.
 
19 April kan ik hem dan weer ophalen en de volgende dag komen er telkens weer grote rook wolken uit en ook gaat weer het olielampje telkens aan.
 
20 April gebeld 
Uit het gesprek blijkt het al met al heel lastig te zijn om hem terug te brengen voor reparatie ivm de leenauto die tot half mei gereserveerd staat.
Optie 1: breng maar terug dan krijg je je geld terug.
Optie 2:dat ik hem hier naar het garage bedrijf breng en laat nakijken / repareren en als dan de kosten meevallen dat jullie die dan wel willen betalen.
 
Hier over nagedacht / advies ingewonnen bij derde.
 
21 April bel ik omdat ik  heb besloten dat ik de auto niet meer wil en hem terug wil brengen
En krijg ik dus een discussie over het bedrag / en krijg te horen dat m`n oude auto met de export mee is.
 
In de advertentie tekst stond dat het gaat om een goed rijdende en schakelende auto met 2 sleutels maar dat is het verre van geweest.

Het is jullie taak als bedrijf een goede auto te verkopen en indien dit niet zo blijkt dan kan en hoort het niet zo te zijn dat de klant hiervan de dupe is.
Ik heb niet voor niets gekozen om bij een garagebedrijf een auto te kopen i.p.v. bij een particulier.
 
Het is wel een kat in de zak ook al beweerde jullie van niet.
 
Ik ben van mening dat ik helemaal vergoed moet worden.

Mijn vraag is wat zijn mijn rechten in deze kwestie?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag