Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Assurantiekantoor stelt mij niet op de hoogte over royeren verzekering na onbewuste wanbetaling

Zowel boot als autoschadeverzekering via een assurantiekantoor jaren geleden geregeld. In de tussentijd verhuisd, hier was het assurantiekantoor van op de hoogte, gezien gegevens bootverzekering op nieuwe adres aan zijn gekomen. Gegevens autoschadeverzekering zijn altijd nog naar ons oude adres gestuurd. Dit wil dus ook zeggen de aanmaningen en hierdoor is de verzekering geroyeerd.
Oude bewoner gesproken en hij heeft zelfs contact opgenomen met het assurantiekantoor om door te geven dat hij nog steeds post ontvangt van de vorige bewoners. Assurantiekantoor zou dit oppakken maar is dus niet gebeurd. Nu 1,5 jaar later krijgen wij een auto ongeluk en komt er bij het sleepbedrijf en het invullen van het schadeformulier gewoon de verzekering zoals door ons jaren geleden geregeld naar boven. Naar ons weten dus niks aan de hand. Als we de verzekering nabellen voor meer info bestaat de polis niet meer en is dus al 1,5 terug beëindigd.
Nooit hebben wij bericht van het RDW ontvangen dat we niet verzekerd zijn, dit kan kloppen gezien het voertuig online ook als verzekerd geregistreerd staat. Nooit hebben wij bericht ontvangen van het assurantiekantoor over de wanbetaling, terwijl de bootverzekering wel gewoon betaald wordt. Een belletje was hier op zijn minst op zijn plaats geweest naar ons idee. Het lijkt er dus op dat het assurantiekantoor het royeren van de verzekering niet gecommuniceerd heeft naar het RDW én niet naar ons.
Nu moet er waarschijnlijk flink schade betaald worden aan de auto voor mij (ik was de achterste in een kettingbotsing op de snelweg) en is de vraag, wie is hier nalatig geweest en wie is er aansprakelijk voor de onverzekerde auto in dit geval?

Alvast hartelijk bedankt voor uw reactie.

Voorop gesteld dat u moet blijven volhouden dat het voertuig verzekerd is nu niet is voldaan aan alle vereisten van royering namelijk aantekening in het centrale register WAM . Een fout van de verzekeraar. De volgende kwestie is dan wel of u terecht ervan uit mocht gaan dat u nog steeds aan uw verplichtingen ( betaling) voldeed. Dat is niet zo want dat had u zelf ook eerder op kunnen merken.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag