Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Annulering reservering AirBnB niet teruggestort?

Via AirBnB heb ik een huisje geboekt in de Ardennen. Ik had over het hoofd gezien dat ik mijn account op AirBnB binnen een bepaalde periode moest activeren, waardoor deze boeking is geannuleerd door AirBnB. Echter heb ik daarvoor mijn geld niet teruggestort gekregen. Volgens AirBnB hebben ze dit al teruggestort, maar dat klopt niet. In eerste instantie had ik (door problemen met mijn internetverbinding) twee keer betaald. Daarover heb ik contact gelegd met de klantenservice, waarop ze de tweede betaling hebben teruggestort. De daadwerkelijke boeking heb ik echter nooit terug gehad nadat deze is geannuleerd door AirBnB. Op advies van AirBnB heb ik dit nagevraagd bij mijn bank en zij bevestigen mijn verhaal: Ik heb twee keer betaald, maar slechts een keer het geld terug ontvangen (voor de dubbele, onterechte betaling), ondanks dat de boeking door AirBnB is geannuleerd. Dit is nu al verschillende malen aangegeven bij de klantenservice via de mailbox van AirBnB (inclusief schermafbeeldingen van mijn transactieoverzicht), maar ze blijven bij hun verhaal. Ik heb mijn geld dus nog steeds niet terug, terwijl het verblijf waar ik voor betaald heb nooit heeft plaatsgevonden. Ik ben daarom benieuwd welke juridische mogelijkheden ik nu heb.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag