Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Zakelijk


Algemene voorwaarden bedrijf opstellen

Ik heb sinds een tijd een eigen Personal Training bedrijf (ZZP). Klanten die bij mij komen sporten vullen een inschrijfformulier in, waar achterop de algemene voorwaarden staan. Deze heb ik in de opstart van mijn bedrijf vrijwel helemaal overgenomen van de sportschool waar ik toen werkzaam was.

Ik merk dat ik met sommige dingen mijzelf in de vingers snijd.

Een voorbeeld: Een klant schrijft in voor 6 maanden Personal Training. Maar stopt na 3 maanden al terwijl technisch gezien de klant voor 6 maanden heeft getekend. Hoe kan ik dit in de voorwaarden verwerken?

Ander voorbeeld: De klant schrijft in voor 3 maanden Personal Training, traint 1 x en ontvangt een voedingsschema (hier reken ik geen extra kosten voor). Hierna stopt de klant. Kan ik ergens beschrijven dat die kosten dan bijvoorbeeld in rekening worden genomen?

Het fijnste zou ik denk ik zelf vinden, dat de klant het geld niet terugkrijgt van de aangebroken maand (ik factureer per maand). Dit zijn dan 8 trainingen bij 2 x per week sporten, en 4 trainingen bij 1 x per week sporten.

Ook heb ik het stuk t.a.v. tijdig afmelden denk ik niet helemaal goed beschreven.

Als het nodig is wil ik mijn algemene voorwaarden graag opsturen.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag