Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Actie bij medische fout?

3 jaar geleden heb ik een borstvergroting gedaan. Na het genezen had ik al het idee dat het niet klopte. Ik heb contact gehad met de clinic en die zei dat er vocht tussen zat, dat ik het tijd moest geven en dat het tijd nodig had om te vormen. .Mijn borsten zouden er vanzelf mooi uit gaan zien. Vorig jaar juni had ik nog steeds het idee dat het niet klopte dus ik ben terug gegaan. De dokter verzekerde me ervan dat het gewoon prima was, dus heb ik me weer laten wegsturen. Toch zat het me niet lekker en ben ik weer terug gegaan, maar nu naar de eigenaar. Zij kon meteen zien dat het foute boel was en dat mijn huid los is van mijn borstbeen in het midden van mijn borsten. Met andere woorden is het nu 1 borst. (Sidenote: ik zou voor 450 cc gaan. Uiteindelijk werd ik geadviseerd 500 cc te nemen. (je gaat af op het advies van een deskundige). Uiteindelijk is er 550 CC in gegaan. De dokter heeft nu zijn eigen kliniek. De eigenaar zegt dat de dokter dit moet oplossen, omdat hij verantwoordelijk is. Ik ben erg geschrokken en weet even niet wat nu de juiste stappen zijn.

Goedemiddag,

Vervelende situatie waar u in zit. Ik wens u een spoedig herstel toe. Er moet wel een onderscheid worden gemaakt tussen complicaties die ontstaan naar aanleiding van een medische ingreep/cosmetische operatie en daadwerkelijk gemaakte fouten van een chirurg. Indien er sprake is van een fout, zou de arts aansprakelijk gesteld kunnen worden. Meestal kan een klachtenprocedure worden gestart, waarbij sneller naar een oplossing kan worden gezocht. Dat de betreffende chirurg nu een eigen kliniek heeft, zou in principe niet moeten uitmaken, aangezien de operatie destijds is uitgevoerd bij de betreffende kliniek. Dan is de eigenaar aansprakelijk. Neem gerust vrijblijvend contact op om uw zaak nader te bespreken.

Gr,

Dhr. mr. S. Leito
FerLei Legal
06-49175526

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag