Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Abonnement ontbinden bij misleiding?

Mijn zoon, 19 jaar en nog fulltime op school, heeft zich onlangs ingeschreven bij de kamer van koophandel om naast school enig werk te kunnen verrichten. Kort daarop is hij benaderd door een bedrijf die diensten aanbiedt om de website te verbeteren en beter vindbaar te maken. Door onvolledige en onjuiste informatie heeft hij zich over laten halen een handtekening te plaatsen waardoor hij twee jaar vastzit aan een abonnement met -voor zijn situatie- zeer hoge maandelijkse kosten. Over maandelijkse bedragen is in het gesprek niet gesproken, het contract is niet of eenzijdig toegelicht. Na veel contact met het bewuste bedrijf, waarbij de omstandigheden zijn uitgelegd, is gebleken dat men niet voor rede vatbaar is en het contract niet wil ontbinden. Het lijkt hun standaard werkwijze te zijn om net startende, onervaren ondernemers met een mooi verhaal om de tuin te leiden en onder druk een overeenkomst te laten tekenen. Doordat mijn zoon het geld gewoonweg niet heef, zal er niet betaald kunnen gaan worden. Wat is nu de juiste manier van handelen?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag