Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Aanvraag nieuwe bankrekening na blokkering vorige bank?
Ik ben 40 jaar klant van ING geweest maar heb mij een paar maanden geleden laten verleiden een flink bedrag bij een pinautomaat te pinnen die steeds bij een klein bedrag veel meer uitkeerde.
Hierdoor is mijn rekening geblokkeerd en heb ik een saldoverzoek moeten doen om het bedrag dat nog op de rekening stond over te laten schrijven. Ik heb gevraagd of ze dat willen doen naar de rekening die nu alleen mijn partner heeft wat eerst een en/of rekening was maar deze is nu alleen op zijn naam gezet.
Nu wil ik naar een andere bank om een rekening te openen maar dan moet ik of eerst een iDEAL betaling doen, wat ik niet kan omdat ik geen rekening meer heb of ze vragen of ik eerder bij een bank ben uitgesloten of geweigerd.
Ik wil deze vraag eerlijk beantwoorden maar ben bang dat ik dan word geweigerd.
En ik moet toch echt een eigen bankrekening hebben.
Volgens ING ben ik opgenomen in het intern verwijzingsregister wat alleen te raadplegen is door ING zelf.
Hierdoor is mijn rekening geblokkeerd en heb ik een saldoverzoek moeten doen om het bedrag dat nog op de rekening stond over te laten schrijven. Ik heb gevraagd of ze dat willen doen naar de rekening die nu alleen mijn partner heeft wat eerst een en/of rekening was maar deze is nu alleen op zijn naam gezet.
Nu wil ik naar een andere bank om een rekening te openen maar dan moet ik of eerst een iDEAL betaling doen, wat ik niet kan omdat ik geen rekening meer heb of ze vragen of ik eerder bij een bank ben uitgesloten of geweigerd.
Ik wil deze vraag eerlijk beantwoorden maar ben bang dat ik dan word geweigerd.
En ik moet toch echt een eigen bankrekening hebben.
Volgens ING ben ik opgenomen in het intern verwijzingsregister wat alleen te raadplegen is door ING zelf.
Goedemiddag,
Om een duidelijk antwoord te kunnen geven op uw vraag is meer informatie nodig. Wordt u bijvoorbeeld als fraudeur bestempeld en heeft u een brief gekregen hieromtrent? Dit is namelijk een beslissing waar bezwaar en beroep voor openstaat, binnen drie maanden na dagtekening van de brief. In sommige gevallen kunnen er redenen zijn om u van de lijst te verwijderen, waardoor u gewoon weer kunt (internet)bankieren bij de ING. Indien u uw dossier nader wenst te bespreken, kunt u altijd vrijblijvend contact opnemen.
Met vriendelijke groet,
Silvienne Leito
FerLei Legal
06-49175526