Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Aansprakelijkheid vermist pakketje PostNL?

Op 4 april hebben mijn vrouw en ik een pakketje gekocht via marktplaats. Het gaat om peeskappen voor eventing voor een paard. De kosten (inclusief verzendkosten waren € 57,50. Via de Track&Trace kunnen we zien dat het pakket om 19:27 "In ontvangst (is) genomen door PostNL". Op 6 april krijgen we de melding "Door grote drukte duurt het wat langer dan normaal. We doen er alles aan om je pakket zo snel mogelijk te bezorgen". Tot op heden staat er 'Bezorgmoment onbekend'. Ik heb meermaals telefonisch contact gehad met PostNL, er is een onderzoek gestart en vandaag kregen we per mail te horen dat het pakket vermist is en dat ze enkel verzendkosten terug kunnen overmaken. Wij hebben dus € 50,- betaald voor een pakket wat wel door PostNL is ontvangen, maar ergens in het proces (door hen dus, neem ik aan) vermist is geraakt. Wij zouden een geschil in kunnen sturen naar PostNL en dat zou ons dan € 27,50 kosten (kan oplopen tot € 150,-, gaven ze telefonisch aan). Als wij dan in het gelijk worden gesteld, krijgen wij het gehele bedrag (inclusief geschilkosten) vergoed door PostNL, maar ik weet niet of dit kans van slagen heeft (en zo worden de kosten voor een pakketje van € 50,- best duur) Of dat wij andere acties kunnen ondernemen. De verkopende partij heeft 250 positieve recensies en heeft ons ook de screenshots van track&trace etc. gedeeld. Wij horen graag van u.

Reactie van de vraagsteller

OPGELOST: Inmiddels meermaals contact gehad met PostNL en ook aangegeven welke stappen we aan het ondernemen waren. Het onderzoek werd al dan niet 'heropend', maar het pakket is toch ineens teruggevonden en vandaag bezorgd. Gelukkig dus goed afgelopen.


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag