Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Aansprakelijk voor niet aangekomen pakket?
Via marktplaats heb ik als particulier een pan verkocht. Via betaalservice van marktplaats heeft de koper betaald (zij heeft daarbij niet gekozen voor kopers bescherming). Vervolgens heb ik het pakket afgegeven bij een Post.nl pakketpunt (track & trace ontvangen, zowel ikzelf als de koper). Post.nl is in het proces van verzenden het pakket kwijt geraakt. Koper heeft een klacht ingediend en krijgt nu de verzendkosten terug van Post.nl. Echter wil zij nu ook graag haar betaalde geld voor het product terug van mij. Omdat zij geen product heeft ontvangen. Maar dan ben ik mijn product en het geld allebei kwijt. Als ik niet terugbetaal, loop ik het risico dat zij aangifte zal doen.
Maar wat zijn mijn rechten in dit verhaal? Ben ik verplicht om terug te betalen? Kan ik die kosten verhalen bij Post.nl? En als zij aangifte doet, hoe sta ik er dan voor?
Maar wat zijn mijn rechten in dit verhaal? Ben ik verplicht om terug te betalen? Kan ik die kosten verhalen bij Post.nl? En als zij aangifte doet, hoe sta ik er dan voor?