Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Aanspraak op contract breuk?

Wij zijn een kinderopvangorganisatie en hebben met een schoonmaakbedrijf een contract waarbij zij 1 x in de week schoonmaken bij ons. Dit contract hebben wij al vanaf 2019. Nu dienden wij al klachten via onder andere e-mail in vanaf 2021 over zaken waar wij niet tevreden over waren. We hebben in 2022 zelfs een keer een financiƫle vergoeding gekregen daarvoor.
Nu gaat het de afgelopen weken weer niet goed, schoonmaak komt niet opdagen, komt ook niet nadat ik dit gemeld had en via Whatsapp had aangegeven. Daarna nadat ik zelf weer telefonisch contact opneem, is er weer 2 weken schoonmaak geweest maar zijn er toch weer zaken blijven liggen, die niet gedaan zijn.
Nu had ik mijn klacht via e-mail doorgegeven en ook dat wij het contract per direct willen opzeggen. Nu krijgen wij te horen dat wij 4 maanden voor het einde kalenderjaar hadden moeten opzeggen en anders wordt het stilzwijgend weer verlengd.
Kan dit? Eigenlijk houdt het schoonmaakbedrijf zich al jaren niet aan de voorwaarden! Zelfs twee weken geleden helemaal niet geweest en ook niet ingehaald?
Ik heb de ondernemer een lijst van alle mail met klachten vanaf 2021 gestuurd en nu wil hij aanstaande woensdag een afspraak maken om zaken te bespreken.
Kan ik hem erop wijzen dat wij recht hebben op contractbreuk?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag