Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Aannemer vraagt te laat 3fasen meter aan?
Maart 2022 hebben wij akkoord gegeven op de offerte om compleet van het gas af te gaan door middel van een warmtepomp, inductie en zonnepanelen.
De verbouwing is direct gestart en was tot zover afgerond in september 2022. De zonnepanelen zijn begin november 2022 geplaatst in opdracht van de installateur. De zonnepanelen zijn echter tot de dag van vandaag niet in werking doordat er nog geen 3fasen meter is geïnstalleerd.
Wij hebben vanaf maart 2022 meerdere malen aan de installateur gevraagd wanneer het bedrijf langs zou komen of dat wij misschien nog iets moesten doen. Het enige antwoord dat wij kregen was dat de aanvraag liep en dat ze niet snapten waarom het zo lang duurde en het bedrijf geen contact op nam met ons. 7 november 2022 heb ik zelf contact opgenomen met het bedrijf om te vragen wat de status was. Het bleek dat de installateur pas 28 oktober 2022 de aanvraag had gedaan. Door een tekort aan materiaal was de wachtlijst op dat moment 6 maanden. Terwijl er in maart 2022 nog geen wachtlijst stond.
Tot op de dag van vandaag kunnen wij nog steeds geen gebruik maken van de zonnepanelen omdat wij nog geen 3fasen meter hebben.
Hoe kunnen we een procedure opstarten om de aannemer/ installateur aansprakelijk te stellen?
De verbouwing is direct gestart en was tot zover afgerond in september 2022. De zonnepanelen zijn begin november 2022 geplaatst in opdracht van de installateur. De zonnepanelen zijn echter tot de dag van vandaag niet in werking doordat er nog geen 3fasen meter is geïnstalleerd.
Wij hebben vanaf maart 2022 meerdere malen aan de installateur gevraagd wanneer het bedrijf langs zou komen of dat wij misschien nog iets moesten doen. Het enige antwoord dat wij kregen was dat de aanvraag liep en dat ze niet snapten waarom het zo lang duurde en het bedrijf geen contact op nam met ons. 7 november 2022 heb ik zelf contact opgenomen met het bedrijf om te vragen wat de status was. Het bleek dat de installateur pas 28 oktober 2022 de aanvraag had gedaan. Door een tekort aan materiaal was de wachtlijst op dat moment 6 maanden. Terwijl er in maart 2022 nog geen wachtlijst stond.
Tot op de dag van vandaag kunnen wij nog steeds geen gebruik maken van de zonnepanelen omdat wij nog geen 3fasen meter hebben.
Hoe kunnen we een procedure opstarten om de aannemer/ installateur aansprakelijk te stellen?