Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Aannemer in gebreke stellen?
In december hebben wij een afspraak gemaakt met een bedrijf welke op 9 januari zou starten met de totaalrenovatie van onze badkamer.
Er is toen per mail gecommuniceerd dat de badkamer na 3 weken opgeleverd zou worden, in diezelfde mail stond het betaalschema (50% vooraf, 20% tussendoor en de 30% bij oplevering). In de eerste week liep er wat vertraging op, wat kan gebeuren natuurlijk dus in week 2 was er nog geen nood aan de man. Begin week 3 kwam er niemand opdagen, pas aan het einde was er weer een medewerker aanwezig. De aannemer laat niets van zich horen, wij moeten constant achter hem aan, hij belooft langs te komen maar komt vervolgens niet, de mannen die hij inzet roept hij om de haverklap weg om andere klussen op te pakken, materiaal welke hij zou leveren is nog niet geleverd evenals stalen voor bijvoorbeeld de vloer. Week 5 is nu voorbij en de ruimte is nog steeds niet begaanbaar. Het lijkt nog niet op een badkamer. Graag zou ik de aannemer in gebreke stellen waarbij hij nog een week de tijd krijgt de badkamer op te leveren en wordt daarin niet voldaan, dan zou ik graag de overeenkomst ontbinden en een deel van de 70% die is betaald terugvorderen. Hij krijgt dan alleen betaald voor het werk wat is verricht. Er zijn geen algemene voorwaarden met ons gedeeld, afspraken zijn per mail vastgelegd (inclusief opleverdatum) en er wordt veel via Whatsapp gecommuniceerd.
Er is toen per mail gecommuniceerd dat de badkamer na 3 weken opgeleverd zou worden, in diezelfde mail stond het betaalschema (50% vooraf, 20% tussendoor en de 30% bij oplevering). In de eerste week liep er wat vertraging op, wat kan gebeuren natuurlijk dus in week 2 was er nog geen nood aan de man. Begin week 3 kwam er niemand opdagen, pas aan het einde was er weer een medewerker aanwezig. De aannemer laat niets van zich horen, wij moeten constant achter hem aan, hij belooft langs te komen maar komt vervolgens niet, de mannen die hij inzet roept hij om de haverklap weg om andere klussen op te pakken, materiaal welke hij zou leveren is nog niet geleverd evenals stalen voor bijvoorbeeld de vloer. Week 5 is nu voorbij en de ruimte is nog steeds niet begaanbaar. Het lijkt nog niet op een badkamer. Graag zou ik de aannemer in gebreke stellen waarbij hij nog een week de tijd krijgt de badkamer op te leveren en wordt daarin niet voldaan, dan zou ik graag de overeenkomst ontbinden en een deel van de 70% die is betaald terugvorderen. Hij krijgt dan alleen betaald voor het werk wat is verricht. Er zijn geen algemene voorwaarden met ons gedeeld, afspraken zijn per mail vastgelegd (inclusief opleverdatum) en er wordt veel via Whatsapp gecommuniceerd.