Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Aankoop TV in 2019

Heb voor mijn man die in een verpleeghuis woont op 22 mei 2019 een tv gekocht. Op 12 juni j.l. in eens zwartbeeld de reparatie kost bijna € 300,00 nu is er geen garantie meer dit is twee jaar ik heb nog nooit een tv gehad die zo gauw stuk is en net na de garantie kan dit of mag ik nog iets verwachten van een kleine korting op een nieuwe tv.

De vraag wat u mag verwachten qua duurzaamheid van een nieuw product, hangt samen met de prijs/ kwaliteit verhouding. Van een duurdere tv mag men ook meer verwachten maar van elke tv een zekere periode dat deze normaal gebruikt kan worden zonder ernstige problemen.

De wet zegt dat als er zich een gebrek voordoet binnen zes maanden niet de koper maar verkoper moet bewijzen dat het gebrek niet bestond ten tijde van de aankoop. Gebreken die zich voordoen na die periode kennen die omgekeerde bewijslast niet. Dat betekent nog niet dat u geen recht heeft op kosteloos herstel of vervanging. Het betekent wel dat de koper nu wordt belast met het bewijs dat het gebrek al bestond ten tijde van de aanschaf ( dat het dus product gerelateerd is ) .

Als de tv stuk is gegaan maar niet door uw toedoen /handelen, heeft u recht op kosteloos herstel en als dat niet kan kosteloze vervanging.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag