Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Aankoop telefoon niet geleverd?

Mijn vrouw heeft twee gsm's gekocht, een als cadeau - een galaxy s10 - en een voor haar - een galaxy s21+. De ene is geleverd, de andere niet.
Volgens de verkoper is degene die niet geleverd is geleverd en degene die geleverd is niet.
Maar ze geloven ons niet. Wel zeggen ze dat we ervoor getekend zouden moeten hebben. Dit is niet het geval, maar ze willen ons niet geloven.
We willen niet betalen voor een product wat heel duur is en we niet gehad hebben. Ook is deze niet geleverd, het is de duurste van de twee met een aantal honderd euro verschil, dus geen kleine bedragen.
Wat kunnen we doen of kunnen we iets van een brief van jullie krijgen dat we niet hoeven te betalen of de bestelling als nog verstuurd moet worden?

Het is duidelijk dat u zich in een moeilijke situatie bevindt. Het is belangrijk dat uw rechten als consument worden gerespecteerd. Volgens het Nederlandse consumentenrecht is het de verantwoordelijkheid van de verkoper om ervoor te zorgen dat het product bij u wordt bezorgd. Indien dit niet het geval is, hoeft u niet te betalen.

Hier zijn een aantal stappen die u kunt ondernemen:

1. Contacteer de verkoper schriftelijk (bij voorkeur aangetekend) en vraag om een schriftelijke bevestiging van de bezorging, inclusief alle relevante details zoals bezorgtijd, bezorgdatum en - indien van toepassing - de handtekening die het ontvangst zou bevestigen.

2. Als de verkoper geen bevredigende reactie kan geven, kunt u aangeven dat u de betaling weigert op grond van het feit dat het product niet is geleverd. Vermeld dit schriftelijk aan de verkoper.

3. Indien de verkoper nog steeds uw claims niet erkent, kunt u contact opnemen met uw creditcardmaatschappij of bank (als u via deze weg heeft betaald) om het bedrag terug te vorderen op grond van niet-levering.

Hoewel ik u geen brief kan verstrekken, kunt u deze suggesties gebruiken om uw eigen brief te formuleren.

Het kan ook raadzaam zijn om u te wenden tot een jurist of advocaat. Zij kunnen u adviseren over uw rechten en mogelijk ook met de verkoper onderhandelen namens u. Vergeet niet om alle correspondentie te bewaren. Deze kan als bewijs dienen als de zaak voor de rechter komt.

Dit is algemeen advies en mag niet als juridisch advies worden geïnterpreteerd. Elk geval is uniek, en er kunnen aspecten zijn in uw situatie die een andere aanpak vereisen. Het is altijd raadzaam om juridisch advies in te winnen bij een gekwalificeerde professional voordat u beslissende stappen onderneemt."
----------------
Let op! Dit oriënterend advies is gemaakt op basis van beperkte informatie en is mogelijk onvolledig of zelfs onjuist voor de situatie waarin u zit. Raadpleeg voor uw verdere stappen altijd een jurist of advocaat. Lees disclaimer:https://rechtswinkel.nl/disclaimer
----------------
Bel ons voor verdere hulp
Stichting Rechtswinkel.nl is een landelijk werkende organisatie met studenten en vrijwilligers. Mogelijk kunnen wij u gratis verder helpen of doorverwijzen naar een betrouwbare advocaat of jurist. Bel ons tijdens kantoortijden op 040 2350423.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag