Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Aankoop/miskoop auto bij particulier

Vorige maand heb ik een auto via marktplaats gekocht, een Seat Ibiza. Het bedrag was €7.700,- en bij het proefrijden leek er niets mis mee. Voor de zekerheid heb ik bij de Seat dealer een occasion check laten doen en daaruit bleek dat er van alles aan mis was. Ik heb vandaag de persoon via whatsapp benaderd en de situatie uitgelegd. Hij ontkent weet te hebben van de gebreken en de aangedragen oplossing (terugkopen voor €7.500,-) voelde hij niets voor.
Uit het rapport bleek dat de Airco leidingen zijn geknapt, Koplamp sproeiers ontbreken, Diverse stekkers stuk zijn, Bodemplaat ontbreekt, Accu ontbreekt minpool en dit was volgens de dealer het tipje van de ijsberg.

Echter zijn er redelijk wat haken en ogen aan dit verhaal. Ik zet ze hieronder even uiteen.

- De aankoop is redelijke tijd geleden gedaan (een kleine maand) en het rapport is van 20 mei jongstleden;

- Er is (los van beperkte whatsapp communicatie) weinig tot geen communicatie beschikbaar;

- Los van zijn voornaam, zijn telefoonnummer en de bankgegevens van de verkoper heb ik geen informatie van de man;

- Er is los van de geschiedenis RDW en de betaling geen overeenkomst of iets dergelijks gemaakt/getekend;

- In het Whatsapp gesprek ontkent de man weet te hebben van de gebreken;

Mijn vraag komt neer op het volgende:

Gezien de situatie, hoe realistisch is het om via de juridische weg compensatie te bewerkstelligen? Het liefste mijn geld terug van deze verkoper?

Graag verneem ik van u.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag