Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Aankoop e-reader met defect scherm niet vergoed?

Ik heb via https://www.e-readerweb.nl/ een Boox Note Air3 C gekocht voor €550,-.

Ik ben daarna aan het instellen geslagen en na verloop van tijd ontstaan er strepen door het scherm. Er is dus iets met het scherm. Ik heb contact gehad met de verkoper en hij was 'bang' voor een gebroken e-ink scherm. De e-reader heeft alleen maar op tafel gelegen!
De foto die ik van het scherm heb gemaakt heeft hij doorgestuurd naar de fabrikant en het teleurstellende antwoord:
----
Het document dat je stuurt is helder en bekend; dit gaat over tekortkomingen van producten (fabricagefouten) enz enz. maar uiteraard niet voor fysieke/gebruikersschade; zoals gezegd, in mijn ogen betreft het gebroken e-inkt en dat is uiteraard daarvan uitgesloten, ik hoop dat je dit begrijpt.
Zojuist ook de bevestiging ontvangen van de fabrikant: het is inderdaad zonder enige twijfel gebroken e-inkt.
Gebroken e-inkt kan gebeuren door teveel druk op het scherm, vallen, stoten, te hard op tafel leggen, even uit je handen laten glippen, in een koffer stoppen enz. Het kan NOOIT spontaan plaatsvinden.
Ik begrijp dat het heel vervelend is als je al zo snel schade hebt aan je nog maar net nieuwe apparatuur.
Gelukkig kun je terecht bij je schadeverzekering; dit soort schade wordt normaliter vergoed.
Advies: maak de verzekeringsclaim. We kunnen de actuele kosten voor reparatie opvragen en aan je doorgeven.
De totale kosten voor reparatie inclusief alle verzendkosten: € 370,26 incl. BTW.
Daarnaast kunnen we je een korting aanbieden voor een nieuwe, zodat je (deels) gecompenseerd wordt voor een eventueel eigen risico bij je verzekering.
Voor jouw informatie: we zitten al vele jaren als één van de 1e e-inkt apparaten leveranciers in dit vak, voor alle merken en ik weet hoe het werkt t.a.v. gebroken e-inkt schermen.
Gebroken e-inkt = verzekering, géén garantie.
Ook niet wanneer de schade al op de 1e dag gebeurt, na 5 minuten of whatever, dat maakt niets uit. Schade is schade.
Het spijt me dat ik geen positief nieuws heb, maar ik hoop dat je het reëel tot je neemt en je je energie zal leggen in het maken van een verzekeringsclaim.

Als we je ergens mee kunnen helpen, dan vernemen we het graag.

Fijne dag.
--
Dit voelt echt helemaal niet goed en ik ga niet akkoord met zijn verhaal: hoe handel ik het beste? Ik eis een nieuw apparaat of anders wil ik de overeenkomst beëindigen en geld terug. Hij moet toch een deugdelijk product leveren?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag