Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
29 maart jongstleden heb ik een auto gekocht. Een Audi Cabriolet uit 1991. Ik ben deze auto tegengekomen door een lovende recensie in een grote krant, van 28 maart, waarin 3 betaalbare cabrio's werden getest. Hierin stonden de letterlijke woorden van de handelaar dat de auto zich in goede technische staat bevind. Helaas heb ik na ongeveer 2 weken de auto in bezit te hebben moeten laten constateren bij de lokale garage dat de auto zich in een dermate slechte technische staat bevind dat ik er niet meer mee moet rijden! Problemen zijn; doorgeroest uitlaatspruitstuk, doorgeroeste katalysator, ophangingsrubbers geknapt/gescheurd, achterdempers die af zijn en een enorm olie lekkend blok. Mijn eigen visuele inspectie van voor de aankoop liet zien dat er een goede uitlaat onder zit, helaas geldt dit alleen voor het zichtbare deel totaan het schutbord onder de motor. Hierdoor viel het dus ook niet op dat het motorblok enorm lekt.
Ik heb de verkoper al gevraag om de auto op zijn kosten te laten repareren om de auto zo wél aan de geschepte verwachtingen te laten voldoen, of anders de auto tegen aanschafwaarde terug te nemen. Helaas ging hij hier zowel telefonisch als schriftelijk (aangetekende brief met eis, argumenten en bewijs) niet op in en is het volgens hem mijn probleem. Wat kan ik nou doen?
(overigens; aanschafwaarde auto €2250, met de aangewezen punten dat de achterbanden en de remblokjes rondom binnenkort vervangen zouden moeten worden. Punten die hierboven zijn genoemd door mij heeft hij níet aangedragen)
Ik heb de verkoper al gevraag om de auto op zijn kosten te laten repareren om de auto zo wél aan de geschepte verwachtingen te laten voldoen, of anders de auto tegen aanschafwaarde terug te nemen. Helaas ging hij hier zowel telefonisch als schriftelijk (aangetekende brief met eis, argumenten en bewijs) niet op in en is het volgens hem mijn probleem. Wat kan ik nou doen?
(overigens; aanschafwaarde auto €2250, met de aangewezen punten dat de achterbanden en de remblokjes rondom binnenkort vervangen zouden moeten worden. Punten die hierboven zijn genoemd door mij heeft hij níet aangedragen)
Het is het verstandigst om de koopovereenkomst te ontbinden, en uw geld terug te eisen. Dit is uw recht gezien de verkoper niet over wil gaan tot reparatie. U heeft gerechtvaardigde verwachtingen van de auto die door de verkoper zijn gecreëerd, en deze dienen te worden nagekomen door middel van reparatie of vervanging door een gelijkwaardige en goed werkende auto. Lukt dit niet kunt u de overeenkomst ontbinden.
Mocht u hulp willen bij deze kwestie kunt u mij altijd benaderen, ik help u graag. Vaak legt een brief van een jurist meer gewicht in de schaal bij de wederpartij.
Met vriendelijke groet,
mr. R.J.N. Cornegé