Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


2 jaar geleden hebben wij onze badkamer geheel laten vernieuwen door een gerenomeerd uneto vni gecertificeerde intalatiebedrijf. Op dit moment is er, bij het douchen, lekkage in het toilet op de beneden verdieping. Via de lamp (spotje) druppeld er water naar beneden.
Het installatiebedrijf zegt dat deze reparatie en schade niet onder de garantie valt. Ook eventueel niet correcte/ versleten kit randen en voegen zouden niet onder de garantie vallen. Is dit inderdaad zo?

Van belang is wat er afsproken is over garantie. Daarvoor moet u in de overeenkomst kijken of in het garantiebewijs. Nu het installatiebedrijf is aangesloten bij de Uneto kunt u een klacht indienen bij de geschillencommissie als u er niet uitkomt met de installateur. U moet dan wel opletten want u volgens mij die klacht indienen binnen 3 maanden nadat geklaagd heeft bij de installateur.

Beoordeel dit antwoord:

Garantie is juridisch een vreemd woord. Er is te kortschieten (wanprestatie: een verplichting alsnog te leveren als niet is gepresteerd wat is beloofd; een aansprakelijkheid voor evt. ondeugdelijk werk en productaansprakelijkheid voor als de gebruikte producten op zichzelf ondeugdelijk waren.

Garantie betekent feitelijk: men belooft niet ter discussie te zullen stellen of iets wel of niet een tekortkoming is als het niet in orde is.

Hier gaat het om de vraag of het installatiebedrijf tekortgeschoten is, zo ja, dan moet men het in orde brengen of de schade vergoeden - garantie of niet. Het gaat dus om wat mocht je verwachten: een geheel nieuwe badkamer?

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag