Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
2 dagen geleden via internet een gsm-telefoon met een nieuw abonnement besteld. Hierbij o.a. mijn identificatie- en bankgegevens bij de bestelling op de internetsite ingevuld. Tevens is gekozen om de gsm-telefoon per koerier onder rembours te laten versturen. De koerier zal bij levering van de mobiele telefoon het door mij uitgeprinte en ondertekende contract (betreffende het abonnement) weer meenemen en het verschuldigde bedrag voor de telefoon kan bij hem/haar voldaan worden. Een afspraak met de koerier over de afleverdatum moet nog gemaakt worden.
Is het juridisch correct om deze gehele bestelling (dus mobiele telefoon en abonnement) voordat er wordt geleverd, zonder kosten te annuleren omdat er nog geen contract is ondertekend en er een wettelijke zichttermijn van 7 dagen na levering bestaat?
Is het juridisch correct om deze gehele bestelling (dus mobiele telefoon en abonnement) voordat er wordt geleverd, zonder kosten te annuleren omdat er nog geen contract is ondertekend en er een wettelijke zichttermijn van 7 dagen na levering bestaat?
Beste vragensteller, U heeft inderdaad het recht om de bestelling binnen 7 dagen te annuleren. Voor de zekerheid adviseer ik u om dat per aangetekend schrijven te doen én direct per email. Op deze manier worden er geen kosten gemaakt i.v.m. verzending en retourneren.