Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


17 Jaar geleden hebben we een watermatras gekocht, we hebben daarbij een servicepakket afgesloten en hebben al die jaren de halfjaarlijkse premie netjes betaald. Er werd bij het afsluiten van het pakket ook vermeld dat het een spaarsysteem was voor als het matras lek was, ook als deze door de lange levensduur vervangen zou moeten worden. In de polis staat letterlijk vermeld dat elke reparatie of eventueel vervanging van matras of verwarmingselement geheel gratis is. Nu is ons matras lek en niet te repareren. De leverancier zegt nu echter dat we 500,00 euro moeten bijbetalen omdat de matrassen door de jaren heen zijn verbeterd en hij precies hetzelfde matras niet meer kan leveren.
Is dit rechtvaardig of moet hij dit matras gewoon omruilen zonder extra kosten, het is toch niet onze schuld dat hij niet precies hetzelfde matras kan leveren.
Graag zouden we een advies krijgen.
Met vriendelijke groet,

Naar ik aanneem zijn er voorwaarden van toepassing. In de voorwaarden moet een regeling zijn opgenomen waaruit blijkt dat bijbetaling kan. Zo niet dan moet de leverancier zijn verplichting gewoon nakomen zonder recht op bijbetaling.. Wellicht is daarin ook opgenomen dat de leverancier aangesloten is bij een onafhankelijke geschilbeslechting. Als dat zo is, kunt u het beste daar terecht. Als u voor dit bedrag naar de rechter gaat, bent u de kosten voor het matras al kwijt. Bovendien kan het een jaar duren voordat u uw gelijk krijgt. Het lijkt dan praktischer om een regeling te treffen.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag