Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


15 april heb ik een mountainbike voorvork besteld bij een webshop en op 22 april heb ik deze ontvangen. Na een aantal weken bleek de vork olie te lekken en op 5 juni heb ik de voorvork naar het betreffende bedrijf opgestuurd voor garantie.

Na een week of 3 heb ik wekelijks gebeld om de status op te vragen. Telkens kreeg ik te horen dat ik reactie zou krijgen per mail. Dit gebeurde niet.

22 augustus kreeg ik onverwachts, zonder begeleidend schrijven, een pakket thuis gestuurd. Hierin zat helaas een hele andere tweedehands voorvork die helemaal niet op mijn fiets past.
Na herhaaldelijk bellen en mailen heb ik reactie gekregen.
De oplossing die nu geboden wordt is dat als ik de verkeerde vork naar hun terug stuur, dat zij dan mijn geld retourneren.

Nu lijkt het mij dat het retourneren van de vork, wat ik uiteraard ga doen, niet als voorwaarde mag gelden voor het bieden aan een oplossing aan mij.

Daarnaast zijn er nog een aantal zaken die spelen:
- Ik heb geld betaald (6,95) voor het opsturen van mijn vork voor garantie. Heb ik recht op dit geld?
- Er zat een lager op de voorvork geperst die bij mijn fiets hoort. Moeten zij deze vergoeden omdat ze die kwijt zijn geraakt.
- En het meest prangende punt: Voorvorken met deze stuurbuizen worden sinds dit jaar niet meer verkocht. Ik zit momenteel dus met een fiets zonder voorvork die niet meer te gebruiken is. In hoeverre is de webshop verplicht om mij, in plaats van teruggave van mijn geld, een passende oplossing te bieden zodat ik weer een werkende fiets heb? Zij zijn tenslotte mijn voorvork kwijtgeraakt.

Alvast dank voor uw reactie.

U kunt herstel maar als dat niet mogelijk is vervanging eisen door een soortgelijke fiets , of als dat ook niet mogelijk is, de koop ontbinden . Er is sprake van een gebrek aan het gekochte dat zich openbaart binnen de termijn van zes maanden. Dan moet verkoper voor u dit alles kosteloos oplossen.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag