Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


1,5 jaar geleden heb ik en mijn partner elk een zelfde fabrikaat en type scooter gekocht.
Mijn scooter reed niet naar behoren en uiteindelijk is na een jaar de scooter ingeruild voor een nieuwer model. Hierbij ben ik akkoord gegaan met het betalen van het prijsverschil de nieuwwaarde van nieuwe scooter -/- nieuwwaarde oude scooter.
Echter deze nieuwe rijdt ook niet zoals het hoort.Volgens de leverancier zitten er tussen deze Chineese scooters af en toe slechte exemplaren en ik tref deze nu net. Zijn voorstel om wederom een nieuwer model te leveren tegen betaling van de kosten tussen nieuwwaarde nieuwe scooter en de nieuwwaarde van mijn huidige scooter. Als ik hiemee akkoord zou gaan heb ik intussen zoveel bijbetaald dat ik op de waarde zit van een niet Chineese scooter.
Is het redelijk van de leverancier om het op deze manier op te lossen?
Als het niet redelijk is: wat zou een redelijke optie zijn?

Als een produkt niet naar behoren functioneert heeft u recht op een vervangend produkt of herstel. Wilt u geen extra kosten maken dan zou u het beste om een exemplaar van dezelfde scooter kunnen vragen. dan hoeft u niet bij te betalen. Immers de scooter van uw vriend, neem ik aan, functioneert wel naar behoren. Er is dus geen reden om een nieuwer model aan te schaffen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag