Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Nadat ik de eerste mail kreeg van verzoek tot betaling heb ik gelijk een mail gestuurd dat ik nog recht heb op welkomstkorting. Daarin heb ik ook vermeld dat zodra ik niks meer verneem, ik er vanuit ga dat het verder in orde is en de twee bedragen verrekend worden. Vervolgens krijg ik onlangs een mail dat ik nog niet betaald heb en dat ik binnen 2 weken moet betalen anders stappen ze naar de rechter. Kan iemand mij helpen wat mijn recht hierin is? Zeker nu het zo lang geleden is, de voorwaarden onduidelijk en ik aan het begin gelijk gemaild heb dat als ik niks hoor ik er vanuit ga dat het in orde is.
Heeft u de verklaring van verrekening ingebracht bij de curator, is er destijds voor alle klanten met dit probleem een regeling getroffen ? Ik begrijp niet namelijk hoe u na uitspraak van het faillissement nog denkt te kunnen verrekenen, is er een doorstart gemaakt?
Reactie van de vraagsteller
Ik heb een mail naar de curator gestuurd op 18-11-2018 een mail gestuurd naar de curator en een vordering ingediend op de crediteurenlijst. Vervolgens heb ik ook op 27-11 naar de energieleverancier gemaild met dat ik een vordering had ingediend en ik er vanuit ga dat het verwerkt wordt met de welkomstkorting. Op beide mails heb ik nooit reactie gekregen. Vervolgens heeft een andere energiemaatschappij het overgenomen en zij mailen mij nu ook om het geld te innen.
Ok. Dan kan het zijn dat dit soort tegoeden ( vorderingen van de klanten dus schulden van de leverancier ) niet zijn overgenomen door de nieuwe leverancier en zijn afgestoten . Dan wordt het lastig deze nog te vorderen immers het faillissement is gedaan. U kunt het aan de curator vragen die destijds de boel heeft geregeld .U was immers een schuldeiser.