Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wie is verantwoordelijk voor een fabrikagefout in een fiets?

2,5 jaar geleden heb ik een nieuwe fiets gekocht bij een officiële dealer in Zwolle. Vandaag knapte de kettingband midden op een zeer gevaarlijk kruispunt in Amsterdam. Dit is net buiten de garantieperiode. De fietsenmaker om de hoek van waar dit gebeurde heeft gebeld naar de fietsproducent. De producent geeft aan dat deze fiets teruggeroepen had moeten worden door de dealer. De dealer geeft aan dat ze dit gedaan hebben via de post, maar ik heb hier geen bericht van ontvangen. De producent neemt geen fietsen meer terug, omdat de terugroepactie gesloten is. De dealer zegt dat zij aan hun plicht hebben voldaan door iedereen éénmalig een brief te sturen. Een nieuwe band plaatsen kost 400 euro. Wie is verantwoordelijk voor de reparatie van mijn fiets?

De dealer moet bewijzen dat zij u hebben geprobeerd te berichten via de post en als u dan niet snel genoeg reageerde, u ook geprobeerd hebben op een andere manier te bereiken. ( gezien de ernst van de zaak en het gevaar van voor lijf en leden) Ik kan met die basis uw fietsenmaker aansprakelijk stellen voor de extra kosten.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag