Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Waterschade door verkeerde aansluiting van klusbedrijf

Voor een reparatie in onze badkamer hebben we een klusbedrijf ingehuurd. Helaas hebben ze tijdens hun werkzaamheden ons ligbad niet goed aangesloten, waardoor er een hele grote lekkage op onze benedenverdieping is ontstaan. Een droogbedrijf is al 6 weken bezig om ons huis te drogen, we hebben nieuwe vloeren nodig in 3 kamers en een hal en de badkamer tegels moeten vervangen worden. Het klusbedrijf heeft hun schuld erkent en zei dat alles door hun bedrijfsverzekering betaald kon worden, maar geeft nu onverwachts niet meer thuis. Ze nemen de telefoon niet meer op en reageren niet op whatsapp. We beraden ons op vervolg stappen en willen het klsubedrijf graag aansprakelijk stellen om verhaal op alle kosten te halen.

Wat vervelend dat het klusbedrijf ineens niet meer thuis geeft. Het is wel positief dat ze schuld hebben bekend, dit kan eventueel gebruikt worden tijdens het verdere verloop.

In dit soort gevallen is het vaak verstandig hulp van een jurist of een advocaat in te schakelen. Een jurist kan ook (gedeeltelijk) werken op basis van "no cure, no pay". Dat houdt in dat u (een gedeelte) alleen maar hoeft te betalen als er een positief resultaat bereikt wordt. Dit heeft als voordeel dat u niet op voorhand al veel kosten maakt.

Los van de vraag of u hulp inschakelt is het verstandig een aangetekende brief te sturen met een omschrijving van de situatie, omvang van de schade, de schuld erkenning en het verzoek over te gaan tot het vergoeden van de schade (eventueel via de bedrijfsverzekering). U kunt ook om de gegevens van de verzekeraar vragen.

U kunt vrijblijvend contact met mij opnemen als u nog vragen heeft of juridische bijstand wenst.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag